اخبار

قیمت آیفون ۷ و ۷ پلاس با گارانتی در بازار ایران؛ دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵

اینک چند هفته‌ای می‌گذرد که تازه‌ترین محصولات اپل، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به صورت رسمی و همراه با گارانتی در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسند. در حال حاضر چندین شرکت مجوز واردات محصولات شرکت آمریکایی اپل را (البته به طور غیرمستقیم) دریافت کرده و این دیوایس‌ها را با گارانتی روانه بازار می‌کنند. چندی پیش در گزارشی مفصل به قیمت آیفون ۷ در ایران پرداختیم و از ورود این محصولات با گارانتی به بازار خبر دادیم.
با ورود به بازارهای مهم موبایلی ایران، لوگوهای کمپانی اپل تقریبا بر روی اکثر فروشگاه‌ها نقش بسته است و می‌توان گفت که همه‌ی این فروشگاه‌ها حداقل چند گوشی آیفون را در پشت ویترین خود برای فروش قرار داده‌اند؛ هرچند اگر خودشان به شخصه این گوشی را هم نداشته باشند، از سایر فروشگاه‌ها استعلام گرفته و هر طوری که شده برای شما مدل آیفون مورد نظرتان را پیدا می‌کنند. این قضیه نشان از کشش بازار در ارتباط با محصولات اپل و علاقه وافر کاربران ایرانی به گوشی‌های آیفون ساخت این شرکت می‌دهد.
 
قیمت آیفون 7 و 7 پلاس با گارانتی در بازار ایران
اما شاید این علاقه وافر باعث شده تا همچنان قیمت آیفون ۷ و ۷ پلاس در بازار ایران به مراتب بالاتر از قیمت رسمی اعلام شده توسط اپل باشد و در این بین سودجویان نهایت استفاده را نیز از این امر بکنند. اول از هر چیزی باید به گستردگی تفاوت در قیمت آیفون ۷ و ۷ پلاس اشاره کرد. این مشکل عدم هماهنگ سازی قیمت‌ها باعث شده تا هر فروشگاهی قیمت مختص به خود را برای فروش این گوشی‌ها در نظر بگیرد، که نشان دهنده عدم کنترل واقعی بر روی کار آن‌هاست. به عنوان مثال وارد فروشگاهی در بازار چارسو شدیم که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۷ را با قیمت ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند و درست در مغازه کناری همین گوشی با گارانتی مشابه به قیمت ۳.۳۵۰.۰۰۰ تومان فروخته می‌شد. با توجه به اینکه بازار موبایلی کشور، به هیچ عنوان بازار نوپایی به حساب نمی‌آید، کمی عجیب به نظر می‌رسد که چگونه مسئولان ذیربط هنوز هم موفق به مهار هرج و مرج قیمتی نشده‌اند.
 
قیمت آیفون 7 و 7 پلاس با گارانتی در بازار ایران
پس از بازار چارسو به علاالدین هم سر زدیم از وضعیت قیمت این دو گوشی در آن‌جا نیز مطلع شویم. قیمت‌ها به طور کلی تفاوت زیادی را با قیمت آیفون ۷ و ۷ پلاس در بازار چارسو نداشت؛ اما آن چیزی که باعث می‌شد تا خریداران از قیمت نهایی قابل پرداخت ابراز رضایت نکنند، آپشن‌های پیشنهادی فروشندگان نظیر انواع قاب‌ها و لیبل‌های محافظ بود که دیگر حدشان از پیشنهاد گذشته بود و به نوعی خریداران با اجبار خریدن آن‌ها توسط فروشندگان مواجه می‌شدند. در این بین بسیاری از افراد سودجو نیز از مشتریان خود مبالغی را تحت نام «هزینه رجیستر گوشی» دریافت می‌کردند. همانطور که بارها ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرده باید توجه داشته باشید:
برای خرید هرگونه گوشی موبایل، کاربران نیازمند پرداخت هیچ مبلغی در قالب «رجیستر گوشی، فعال سازی اینترنت ۴G و غیره» نبوده و این موارد، مبالغی هستند که توسط فروشندگان سودجو از مشتریان کسب می‌شوند.
 
قیمت آیفون 7 و 7 پلاس با گارانتی در بازار ایران
در بازار موبایل ایران نیز شرایطی مشابه بازار چارسو حاکم بود؛ با این تفاوت که این روزها بازار چارسو را می‌توان به عنوان یکی از شلوغ‌ترین مراکز فروش موبایل کشور نامید.
با تمام این تفاسیر ما لیستی از قیمت آیفون ۷ و ۷ پلاس به تاریخ دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ را در زیر قرار داده‌ایم که می‌توان از آن‌ها به عنوان مناسب‌ترین قیمت قابل ارایه حال حاضر بازار اشاره کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر شرکت‌های مدیاپردازش ، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند ، سیب طلایی هوشمند ، اکسیر تجارت صبا ، الماس سیستم ،‌ داتیس امرتات ، ایرانیان قائم همراه ، ماناتل پارس و شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق واردکنندگان رسمی گوشی های آیفون به ایران هستند.

تمامی قیمت های موجود در جداول پایین، از منابع رسمی بازار در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۵ گردآوری شده و ممکن است در مرور زمان تغییر کند
لیست قیمت آیفون ۷ (به تومان)
مدل گوشی مشکی طلایی نقره‌ای رزگلد جت بلک
۳۲ گیگابایتی ۲.۶۹۰.۰۰۰ ۲.۶۹۰.۰۰۰ ۲.۶۹۰.۰۰۰ ۲.۶۳۰.۰۰۰ ۲.۷۲۰.۰۰۰
۱۲۸ گیگابایتی ۳.۲۱۰.۰۰۰ ۳.۲۱۰.۰۰۰ ۳.۲۱۰.۰۰۰ ۳.۱۸۰.۰۰۰ ۳.۲۲۰.۰۰۰
۲۵۶ گیگابایتی ۳.۳۰۰.۰۰۰ ۳.۳۰۰.۰۰۰ ۳.۲۸۰.۰۰۰ ۳.۲۵۰.۰۰۰ ۳.۴۵۰.۰۰۰

 

لیست قیمت آیفون ۷ پلاس (به تومان)
مدل گوشی مشکی طلایی نقره‌ای رزگلد جت بلک
۳۲ گیگابایتی ۳.۴۲۹.۰۰۰ ۳.۴۲۰.۰۰۰ ۳.۴۲۹.۰۰۰ ۳.۳۸۰.۰۰۰ ۳.۴۸۰.۰۰۰
۱۲۸ گیگابایتی ۴.۱۳۰.۰۰۰ ۴.۱۱۵.۰۰۰ ۴.۱۳۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۳۵۰.۰۰۰
۲۵۶ گیگابایتی ۴.۳۴۰.۰۰۰ ۴.۳۳۰.۰۰۰ ۴.۳۴۰.۰۰۰ ۴.۳۱۵.۰۰۰ ۴.۵۵۰.۰۰۰
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا