اخبار

قیمت دوربین های حرفه ای و فوق حرفه ای

دنیای اقتصاد/ امروزه از دوربین‏های دیجیتال تنها برای مصارف خانگی استفاده نمی‏شود و برخی از کاربران آن را برای مصارف مهم‏تر و راه درآمد خود استفاده می‏کنند، از این‌رو بد نیست بدانیم بهترین دوربین‏های حرفه‏ای موجود در بازار کدام اند؟
طبق آمار و بررسی‏ها در سایت‏های آنلاین و مراکز فروش دوربین‏های عکاسی، به نظر می‏رسد برندCanon بهترین دوربین موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. از نظر برخی از فروشندگان EOS 5D Mark III از حرفه‏ای‏ترین‏ دوربین‏های موجود در بازار است که در میان کاربران محبوب بوده و برای استفاده در آتلیه‏ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‏گیرد. قیمت این دوربین در حال حاضر به این دلیل که مدل‏های جدید آن به بازار ورود یافته‏اند، با کاهش روبه رو شده و در حال حاضر با قیمتی حدود ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‏رسد. گویا چندی پیش این دوربین قیمتی نزدیک به ۱۱ میلیون تومان به خود اختصاص بوده است.
مدل‏های جدید Canon که آنها نیز از امکانات بالایی برخوردارند. مدل‏های Canon EOS 5DS R body و Canon EOS 5DS body هستند که قیمت‏های آنها به ترتیب ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین در حال حاضر دوربین EOS 1D X DSLR Camera Body از بهترین و گران‏ترین‏های برند Canon است که قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان دارد.
اما در حال حاضر بهترین و حرفه‏ای ترین دوربین‏های بازار تنها به برند Canon اختصاص ندارد. بلکه برندهایی دیگر مدل‏هایی با امکانات بالا را به بازار عرضه کرده‏اند و آنها نیز از حرفه‏ای ترین‏ها به حساب می‏آیند. از این دوربین‏های حرفه‌ای بازار می‏توان به دوربین نیکون مدل D810 اشاره کرد که در بازار موجود است و قیمت آن ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. به طور کل از لحاظ امکانات می‏توان این دوربین‏ را هم ردیف EOS 5D mark از برند Canon دانست.
اما فروشنده‏ای در این خصوص به اقتصادنیوز اظهار کرد: برندهایNikon وCanon همانند دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند، به طوری که هرکدام طرفدارانی مختص خود دارند، اما این فروشنده معتقد است که برند Canonمی‏تواند به دلایلی همانند عکاسی باکیفیت، تهیه لنزهای به قیمت و… برای کاربران مناسب‏تر باشد. او گفت: اگر بعد از مدت زمانی قصد فروش دوربین‏های کنون را داشته باشید، بهتر از برندهای دیگر فروخته می‏شوند.
دوربین FujifilmX-T1 از دیگر حرفه‏ای‏ترین دوربین‏های عکاسی موجود در بازار است که از نظر برخی از فروشندگان ارزش خرید بالایی دارد و امکانات بسیاری را به کاربران خود عرضه می‏کند. X-T10 نیز، جدیدترین دوربین‏های این برند است اما گویا از نظر کارآیی به پای X-T1 نمی‏رسد.

photo_2015-10-29_13-15-56

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا