اخبار

LG G4 معرفی شد: گزارشی از معرفی پرچمدار جدید ال جی

دقایقی پیش ال‌جی در جریان برگزاری مراسمی معرفی نسل جدید پرچمدار خود، از جی ۴ رونمایی کرد. نسل جدید پرچمدار ال‌جی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که در طول یک ماه اخیر شاهد انتشار آن‌ها طی مطالب رسمی و غیر رسمی بودیم. ال جی جی ۴ بالاخره معرفی شد. مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند شامل صفحه‌ی نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع IPS Quantum با رزولوشن QHD، تراشه‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ به‌همراه مودم ارتباطی با پشتیبانی از X10 LTE و حافظه‌ی رم LPDDR3 با ظرفیت سه گیگابایت است. همچنین باید به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قابل تعویض این گوشی‌هوشمند نیز اشاره کرد. یکی از مواردی که ال‌جی تاکید زیادی روی آن داشته، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی‌هوشمند است که از وجود لرزش‌گیر اپتیکال نسخه ۲ بهره می‌برد. ال‌جی مدعی شده که OIS این تلفن دو برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. اما این همه‌ی ماجرا نیست و ال‌جی بر روی دیافراگم f/1.8 دوربین جی ۴ تاکید بسیاری داشت. بدین ترتیب تصاویر بسیار روشن‌تری می‌توان با دوربین این تلفن ثبت کرد و در نور کم نیز عکس‌ها کیفیت بسیار بهتری خواهند داشت. ال‌جی دوربین مورد استفاده در جی ۴ با عنوان LaserCam معرفی کرد. این بار کره‌ای‌ها در جلوی گوشی نیز برای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت از یک سنسور ۸ مگاپیسکلی بهره برده‌اند. یکی از مواردی که در مورد جی ۴ جالب توجه است، استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط نماینده‌ی کوالکام این پردازنده کاملا با جی ۴ هماهنگ شده است. وی با اشاره به این نکته که اسنپدراگون ۸۱۰ قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۰۸ است، مصرف انرژی آن را نیز بالاتر عنوان کرد. وی به این نکته اشاره کرده که با هر بار شارژ جی ۴ می‌توان آن را برای یک روز کامل مورد استفاده قرار داد. براساس ادعای کوالکام اسنپدراگون ۸۰۸ دقیق‌ترین سیستم ناوبری را دارد و حتی می‌توان با استفاده از آن در محیط‌های سربسته به GPS متصل شد.

در مورد نرم‌افزار باید به رابط کاربری جدید جی ۴ اشاره کرد که بسیار ساده تر از پیش شده تا هم از نظر عملکرد و هم از نظر ظاهر تجربه بهتری به کاربر القا کند. ضمنا قابلیت‌های هوشمند این رابط کاربری نیز ارتقا یافته تا بهتر از نسل‌های پیشین، کاربر را در انجام امور روزانه یاری دهد. در جی ۴ می‌توان گالری تصاویر را بصورت تایم‌لاین مشاهده کرد. همچنین Smart Notice هوشمند‌تر شده و پیشنهادهای بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. ال‌جی با تاکید روی ارگونومی جی ۴، آن را با رقبای موجود در بازار نظیر گلکسی S6 و آیفون ۶ مقایسه می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده مقاومت پرچمدار ال‌جی ۲۰ درصد بیشتر از رقبا است. ضمنا این گوشی دارای انحنای بسیار کمی است که آن را بسیار خوش دست‌تر کرده تا با یک دست هم بتوان با آن به راحتی کار کرد. این انحنا در قسمت پشتی و جلوی گوشی وجود دارد، هرچند انحنای صفحه‌ی نمایش بسیار جزئی است. جی ۴ از وجود چرم طبیعی بهره می‌برد و نسخه ی پلاستیکی نیز دارای نقوشی لوزی شکل روی بدنه است.

ال‌جی در قسمت اپلیکیشن دوربین دست دوستداران عکاسی را بسیار باز گذاشته است، چراکه امکان تنظیم دستی قابلیت تغییر فاکتورهایی نظیر سعت شاتر، میزان حساسیت سنسور و وایت‌بالانس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرعت شاتر دوربین جی ۴ برابر ۰٫۲۷۶ ثانیه است. با استفاده از جی۴ می‌توان در کمترین زمان ممکن به ثبت تصویر پرداخت، چراکه با فشار دادن کلید پایین آوردن حجم صدا برای دوبار حتی در حالت قفل بودن صفحه‌ی نمایش، تصویر ثبت می‌شود. از جمله‌ی دیگر قابلیت‌های دوربین می‌توان به جذب ۸۰ درصد نور بیشتر اشاره کرد. لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهبود یافته و محورهای بیشتری برای حذف لرزش دست در نظر گرفته می‌شود. سنسور ال‌جی نیز ۴۰ درصد بزرگ‌تر شده و این به معنای بهبود عملکرد در محیط‌های کم نور است. دوربین جی ۴ را باید اولین دوربین Color Spectrum مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند خواند که با بهره‌گیری از سنسور مادون قرمز در محیط های کم‌نور به شناسایی رنگ‌ها پرداخته و سپس با شناسایی رنگ‌های RGB به ثبت تصاویر می‌پردازد. این دوربین قادر است تصاویر را با فرمت RAW نیز ذخیره کند. در مورد دوربین مخصوص سلفی نیز، ال‌جی قابلیت ثبت تصاویر سلفی از طریق ژست‌های حرکتی را در گوشی‌ خود گنجانده است. ضمنا امکان ثبت تصاویر پست سرهم وجود دارد تا بهتری سلفی ممکن انتخاب شود.

ال‌جی معتقد است، صفحه‌ی نمایش QHD جی ۴ را نیز باید از جمله‌ی نقاط قوت آن به شمار آورد. جی ۴ قادر است تا به واسطه‌ی بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش Quantum IPS از نظر بهبود در دقت نمایش رنگ‌ها ۲۰ درصد بهبود داشته باشد. این صفحه‌ی نمایش قادر است ۹۸ درصد از رنگ‌های سینمای دیجیتال را پوشش دهد. کنتراست تصویر جی ۴ نیز در مقایسه با نمایشگر‌های رایج بازار تا ۵۰ درصد افزایش یافته است. صفحه‌ی نمایش ال‌جی قادر است به واسطه‌ی بهره‌گیری از فناوری جی‌رم، در زمان پخش تصاویر ثابت، مصرف انرژی را به حداقل برساند. ال جی موفق شده تا میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در مقایسه با جی ۳، ۱۱ درصد کاهش دهد. نظر شما در خصوص پرچمدار جدیدی ال‌جی چیست؟ آیا این کمپانی قادر است در برابر رقبا خودی نشان دهد؟

زومیت

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. خیلی قشنگه. مخصوصا چرمهاش. سخت افزارشم عالیه. فقط باید دید این چرم چقدر مقاومه. البته بیشتر بحث لوکس بودنه و هر چقدر لوکستر مراقبت بیشتر میخواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا