اخبار

مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت اعتباری تنها با مصرف کسر می شود

از این پس مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول فقط در صورت مصرف کسر می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای مشتری مداری و توجه بیشتر به حقوق مصرف کننده، کسر مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول به جای زمان خرید، در هنگام مصرف شارژ صورت می گیرد.
بر این اساس، از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه روال کسر مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده شارژ برای مشترکین اعتباری اپراتور اول تغییر می کند و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده که تاکنون در هنگام خرید شارژ از مشترک کسر می شد، در زمان مصرف شارژ کسر شده و هنگام خرید تمام مبلغ شارژ خریداری شده به حساب مشترک منظور می شود.

مطالب مرتبط:

بر این اساس تا پیش از این مشترکانی که از سیم کارت اعتباری همراه اول استفاده می کردند پس از هر بار خرید شارژ سیم کارت همراه اول مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از وجه پرداختی مشترک کسر شده و الباقی مبلغ بر روی سیم کارت شارژ می شد. بر اساس این گزارش همراه اول با اعمال تغییراتی در نحوه اعمال مالیات بر ارزش افزوده قصد دارد تا این مبلغ را در ابتدا از وجه پرداختی مشترکان در هنگام خرید شارژ سیم کارت کم نکند تا از میزان شارژ دریافتی روی سیم کارت مشترک چیزی کم نشود.

مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت اعتباری تنها با مصرف کسر می شود

به عنوان مثال تا پیش از این، مشترک پس از انتخاب شارژ ۵۰۰۰۰ ریالی ، همین مبلغ را دقیقا پرداخت می کرد ولی از طرفی مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از میزان شارژ واریزی به سیم کارت وی کسر می شد یعنی اعتباری حدود ۴۵۵۰۰ به وی تعلق می گرفت. اما در روش جدید با انتخاب شارژ ۵۰۰۰۰ ریالی مشترکان همان مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال پرداخت کرده و سیم کارت مشترک نیز به همین میزان به صورت کامل شارژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا