اخبار

مایکروسافت برای آیفون و آیپد صفحه کلید عرضه کرد

مایکروسافت صفحه‌کلید “هاب” خود را تنها دو ماه پس از عرضه برای کاربران اندروید، برای کاربران سیستم عامل iOS نیز ارائه کرد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل اینکوایرر، این صفحه کلید، جزئی از پروژه جدید مایکروسافت است که تمرکز اصلی آن بر تسهیل چندوظیفه‌ای(Multitasking) در دستگاه می‌باشد. گفتنی است صفحه‌کلید مخصوص آیفون و آیپد هم اکنون و در آی.تیونز به‌رایگان در دسترس است.
استیو وُن، طراح ارشد تیم اداری و مغز متفکر “هاب” اظهار کرد: «من علاقه‌ای به عوض کردن برنامه‌ها برای انجام کار دیگری در گوشی هوشمند خود ندارم، اما همه این برنامه‌‌ها به نحوی پیرو قوانین صفحه‌کلید هستند، و همین واقعیت مرا به ایده جالبی راهنمایی کرد. ما در حال گسترده کردن وسعت ابزار خود برای کاربرانمان هستیم.»
به عنوان مثال یک نوار ابزار اضافی بر روی صفحه‌کلید، دسترسی مستقیم به اطلاعات تماس و فایل پیوست را فراهم می‌کند. اصطلاح drop in a contact برای اکانت مایکروسافت شماست و بدین معناست که شما می‌توانید فایل‌ها و اسناد خود را از اکانت آفیس ۳۶۵ بدست آورید.

البته به گفته صاحبنظران، نسخه‌ ارائه شده برای iOS هنوز با نسخه ویژه سیستم عامل اندروید فاصله دارد، به عنوان مثال، نسخه اندروید شامل قابلیت ترجمه است که در طراحی آن از بینگ مایکروسافت کمک گرفته شده، و به کاربران اجاز می‌دهد تا متونی را که به زبانی دیگر می‌نویسند همزمان ترجمه کنند، اما این ویژگی هنوز در iOS دیده نمی‌شود.
علاوه بر آن، کاربران iOS تنها می‌توانند یادداشتی که بیشترین استفاده را در کلیپ‌برد داشته‌ مورد استفاده قرار دهند، در حالی‌ که در نسخه اندروید تمام یادداشت‌های اخیر شما برای کپی و قرار دادنشان در چت‌ها، سندها و یا ایمیل شما در دسترس است.
همچنین شایع شده که مایکروسافت در حال آماده کردن صفحه‌کلید word flow انحصاری ویندوزفون و مایکروسافت برای iOS است.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا