اخبار

مایکروسافت به فکر ایجاد یک کلید خاص برای آفیس در صفحه کلید

تفکر نوینی در مایکروسافت پا گرفته و آن ایجاد یک کلید خاص و منحصر به فرد برای نرم افزارهای آفیس در صفحه کلید کامپیوترهاست. کاربران می توانند با این صفحه کلید اسناد و مدارک را بین خودشان مبادله کنند و حتی برای هر زیر مجموعه آفیس یک سری میانبری ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر مایکروسافت اطلاعات مربوط به تجربه کاربری را در رابطه با کلید آفیس جمع آوری می کند. به احتمال زیاد مایکروسافت دوست دارد که کلید آفیس جایگزین استارت آپ ویندوز در سمت راست صفحه کلید بوده یا اصلا کلید جدیدی را برای آفیس تعریف کند. آزمایش این کلید در ویندوز ۱۰ با بروزرسان ۱۰ مه ایجاد شده است. شما برای شرکت در نظرسنجی باید با حساب کاربری کاری یا تحصیلی وارد شوید.

کلیدهای اختصاصی ویندوز، به مدت ۲۵ سال روی صفحه کلید کامپیوترها نقش بسته و از زمان معرفی صفحه کلید Microsoft Natural این کلیدها بیشتر شده اند. کلیدهای آفیس برای اولین بار در صفحه کلید با چینش ۱۰۴/۱۰۵ مشخص بوده اند. در این صفحه کلید یک کلید اضافی برای منو وجود دارد و این نوع کلیدها مخصوص ویندوز است.

کاربران با این کلید می توانند داکیومنت ها و مدارک را به راحتی بین خودشان به اشتراک بگذارند. دسترسی سریع و راحت به نرم افزارهای آفیس از مشخصات این کلید به شمار می رود. بزرگترین استدلال برای اضافه کردن یک کلید اختصاصی آفیس، وجود کلید ویندوز است. اگر مایکروسافت می خواهد به کاربران به راحتی به اکسل و یا پاورپوینت، یا سایر نرم افزارها دسترسی داشته باشند بنابراین باید این صفحه کلید را ایجاد کرده تا کاربران به راحتی بتوانند به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند و بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی داشته و فایل ها را ایجاد کرده اند.

البته امروزه کلیدهای میانبری هم وجو دارد که کاربران می توانند با آن ها با نرم افزارهای آفیس کار کنند ولی هدف ایجاد کلیدهای جداگانه ای است که کاربران به راحتی بتوانند به نرم افزارهای آفیس دسترسی داشته و اسناد و مدارکی که ایجاد کرده اند را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند و این نوع تفکر باعث شده تا به فکر جایگزین کردن کلید‌ آفیس با کلید استارت ویندوز باشد.

نرم افزارهای آفیس نسبت به سایر نرم افزارها بیشترین کاربرد را دارند و به همین دلیل مایکروسافت به فکر ایجاد کلیدی منحصر به فرد به این منظور باشد تا بتواند نیازهای کاربران خود را پوشش دهد و کاربران به راحتی بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به نرم افزارهای آفیس دسترسی داشته و کارهای خود را انجام دهند.

ایجاد کلیدی خاص برای نرم افزارهای آفیس خود تحولی بزرگ محسوب می شود که می تواند طی دهه های بعدی به سرعت گسترش و توسعه یابد و طی دهه های بعد در این زمینه نیز شاهد پیشرفت های جدیدی باشیم که در نوع خود بی نظیر است و در زمینه امور اداری می تواند نقطه عطفی محسوب شود که در نهایت موجب تحولات و تغییرات بزرگ تری خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا