اخبار

مایکروسافت برای خرید یاهو وارد مذاکره با بخش خصوصی می شود

به گفته یکی از منابع نزدیک به مایکروسافت، کمپانی ردموندی در تلاش است تا جلساتی با سرمایه گذاران کمپانی یاهو برگزار کرده و درباره احتمال خرید سهام این غول اینترنتی، که در چند سال اخیر شرایط چندان مساعدی را تجربه نمی کند، مذاکره کند.
 
منبع این خبر افزوده که مذاکرات هنوز در مراحل نخست کار به سر می برند اما مایکروسافت در حال بررسی روابط خود با یاهو است تا به نتیجه ای نهایی در این باره دست پیدا کند. در واقع مایکروسافت و یاهو، از سال ها پیش رابطه ای پیچیده با یکدیگر داشته اند و به توافقاتی در زمینه جستجو و تبلیغات اینترنتی نیز دست یافته اند.
 
این منبع هم چنین افزوده که بخش خصوصی، به خریداری یاهو از سوی مایکروسافت تمایل نشان داده اما کمپانی ردموندی کماکان نظر خود درباره این گزارش را اعلام نکرده. یاهو در سال های اخیر، تمرکز خود را روی تجارت های اینترنتی از جمله جستجوگر، سرویس ایمیل و سایت های خبری معطوف کرده و سخت در تلاش است تا بار دیگر به رقابت با گوگل آلفابت و فیسبوک بپردازد.
 
در ماه دسامبر سال گذشته نیز مدیر مالی Verizon، یعنی فران شامو گفته بود که که این اپراتور غول آمریکایی، احتمالا گزینه خرید یاهو را مورد بررسی قرار دهد. در همین حال، چیزی نزدیک به یک دهه از آخرین تلاش مایکروسافت برای خرید یاهو نیز می گذرد. در سال ۲۰۰۸، استیو بالمر، مدیر عامل وقت مایکروسافت پیشنهادی ۴۵ میلیارد دلاری برای خرید یاهو ارائه کرد که البته سرانجامی نداشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا