اخبار

مایکروسافت در پی راهی برای اجرای ویندوز ۱۰ بر روی محصولات اندرویدی!

شرکت مایکروسافت به‌دنبال تکنولوژی و روشی است تا بتواند ویندوز ۱۰ را بر روی دیوایس‌های اندرویدی اجرا نماید. در حالیکه نسخه تابستانی ویندوز ۱۰ رونمایی شد، مایکروسافت ضمن آن از امضا یک توافق‌نامه میان این شرکت و شیائومی خبر داد. طبق این توافق‌نامه، برخی کاربران Mi 4 شیائومی قادر خواهند بود تا نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ با نام Windows 10 Technical Preview را روی دستگاه خود نصب کرده و ایرادات آن را به مسئولین گزارش دهند.
این کار با نصب رام‌های شخصی سازی شده امکان‌پذیر خواهد بود. TechCrunch که گزارش‌دهنده این خبر است، در این باره می‌گوید:

رام‌های شخصی‌سازی شده می‌توانند بعد از فلش شدن و تخلیه اطلاعات، سیستم عامل جدیدی را روی خود ذخیره کرده و در دستگاه‌ها آن را اجرا نمایند. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود تا با فلش کردن رام دارای سیستم عامل اندروید و نصب نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰، از این سیستم عامل بر روی دیوایس اندرویدی خود استفاده کنند.

پس از انتشار این خبر توسط TechCrunch، مسئولان مایکروسافت آن را تأیید و اعلام نمودند که دارندگان Mi 4 شیائومی می‌توانند دیوایس خود را فلش کرده و نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کنند. همکاری دو شرکت شیائومی و مایکروسافت، به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ایرادات این روش را به مسئولان مربوطه به صورت مستقیم گزارش دهند و از این طریق، تجربه استفاده از آن را بیش از پیش لذت بخش‌تر نمایند.
این برنامه در حال حاضر، تنها به کشور چین و کمپانی شیائومی محدود است و این بدین معنا نیست که لزوما کمپانی مایکروسافت، امکان نصب ویندوز ۱۰ را بر روی تمامی دیوایس‌های اندرویدی مهیا خواهد کرد. اما بر اساس اعلام TechCrunch، مایکروسافت فکر طراحی رام‌های اختصاصی ویندوز ۱۰ برای سایر دیوایس‌های اندرویدی را در سر می‌پروراند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا