اخبار

مجمع سالیانه همراه اول طی مراسمی با حضور سهامداران برگزار شد

مجمع سالیانه همراه اول طی مراسمی با حضور سهامداران برگزار شد

 

مجمع سالیانه همراه اول طی مراسمی با حضور سهامداران برگزار شد

 
ششم اردیبهشت ۱۳۹۶ شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه خود را با حضور ۹۴.۷۴ درصد از سهامدارهای خود برگزار کرد. مدیرعامل همراه اول جناب آقای وحید صدوقی، در این مراسم گزارشی از عملکرد همراه اول در سال مالی ۱۳۹۵ را ارائه کرد و خبر داد که در سال گذشته، همراه اول همچنان قادر بوده تا مقام اپراتور اول در ایران و خاورمیانه را حفظ کند. این در حالیست که همراه اول، در مقیاس جهانی هم دو پله رشد داشته و توانسته در زمینه تعداد کاربران سیم کارت دائمی، رتبه شانزدهم در جهان را در اختیار بگیرد.
 

 
صدوقی سپس اشاره کرد که این اپراتور موفق شده تا در سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۲.۴ میلیون سیم کارت واگذار کند و اکنون ۵۹ درصد از سهم بازار سیم کارت های فعال را در اختیار داشته باشد. همراه اول در سال ۱۳۹۵ موفق به راه اندازی ۱۵۹۰۶ سایت ۳G در ۸۵۲ شهر شده که حکایت از رشدی ۲.۴ برابری دارد. این اپراتور از سوی دیگر ۹۴۴۸ سایت ۴٫۵G در ۶۹۰ شهر راه اندازی کرده که از رشد ۲۴.۴ برابری نسبت به سال پیش خبر می دهد.
 

 
روند افزایش ترافیک دیتا در شبکه همراه اول در سال ۹۵ نسبت به سال قبل رشدی ۲.۳ برابری را تجربه کرده در حالی که اگر این مقیاس را از ابتدای فروردین ۱۳۹۲ تا انتهای اسفند ۱۳۹۵ در نظر بگیریم، این رشد به ۳۴۳ برابر می رسد. همراه اول از سوی دیگر گزارش می دهد که ۲۲.۸ میلیون مشترک دیتا دارد و درآمد این بخش نسبت به سال پیش ۱۱۵ درصد رشد داشته است.
 
 

 
در حال حاضر و بر اساس آماری که امروز از سوی همراه اول منتشر شد، اپراتور نخست کشورمان با بالانس مثبت ۵۲۰۰ مشترک جذب شده، رتبه نخست ترابرد را در اختیار دارد. رایتل نیز با ۱۸۰۰ مشترک جذب شده، بالانس مثبتی را به ثبت رسانده و این ایرانسل است که بالانس منفی ۷۰۰۰ مواجه گشته است.
 

 
در انتهای مراسم و پس از ارائه آمارهای مالی و دستاوردهای سال ۹۵ از سوی آقای صدوقی، سهام داران فرصت آن را پیدا کردند تا از مدیران همراه اول سوالات مد نظر خود را در خصوص آینده این شرکت بپرسند. یکی از مهم ترین سوالات، مربوط به نگرانی های همراه اول در خصوص سرویس مکالمه تلگرام بود. مدیر عامل همراه اول در همین رابطه خبر داد که مسدود شدن سرویس مکالمه تلگرام، تصمیمی بوده که به نفع منافع ملی بوده است. وی همچنین در ادامه، از نحوه ارائه سرویس «واتس اپ» در امارات گفت و خبر داد که در این کشور، کاربران صرفاً می توانند با واتس اپ چت کنند ولی سرویس مکالمه رایگان آن مسدود است. صدوقی همچنین خبر داد که بیشتر سرویس های اینترنتی در چین مسدود می شود و این تصمیمات، توسط کشورها اعمال می شوند تا کسب و کارهای بومی قادر به رشد باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا