اخبار

محصولاتی که اپل در محل گردهمایی استیو جابز رونمایی خواهد کرد

سالن گردهمایی استیو جابز از طراحی های خاصی برخوردار است و امسال نیز به دلیل اهمیت رونمایی اپل در این سالن، تمامی توجهات معطوف آن شده است. جالب اینجاست که اپل تها از یک محصول رونمایی نخواهد کرد و چند محصول را در نار هم به نمایش می گذارد. اگر بخواهیم از جزییات سالن همایش استیو جابز بگوییم ،ورودی مرکز همایش استیو جابز یا لابی این سالن از ساختاری دایره‌ای برخوردار است که سقفی از جنس فیبر کربن روی آن قرار گرفته و دیوارهای کاملا شیشه‌ای آن، امکان تماشای محیط اطراف و بالاخص مقر اصلی جدید اپل را که به شکل فضاپیما ساخته شده است، برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تالار اصلی، چهار طبقه زیر زمین قرار دارد که و برای اینکه حاضران بتوانند به تالار اصلی دسترسی داشته باشند، دو راه‌پله‌ی بزرگ مارپیچی از لابی به سمت پایین طراحی شده است.
بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، این مجموعه از وجود دو آسانسور چرخان نیز بهره می‌برد که هم‌زمان با بالا و پایین رفتن، به دور خود می‌چرخند. این آسانسور دارای یک در است که از آن برای ورود و خروج استفاده می‌شود و با وجود چرخش آسانسور در حال حرکت در محور عمودی، می‌توان در تمام طبقات از یک در برای ورود و خروج استفاده کرد.
به نظر می رسد که پس از رونمایی از سه مدل آیفون ۸ ، آیفون ۸ پلاس و آیفون X نوبت به رونمایی از دو محصول استثنایی دیگر سال ۲۰۱۷ اپل می رسد. اپل  TV و اپل واچ. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک که در فرایند طراحی این سالن شرکت داشته‌اند، مرکز همایش استیو جابز از وجود یک کف متحرک بهره می‌برد که پس از رونمایی از محصولات، کنار خواهد رفت و اتاق مخصوص نمایش محصولات از میان آن به سمت بالا حرکت خواهد کرد.
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، هر یک از صندلی‌های چرمی تعبیه‌شده در این سالن بیش از ۱۴ هزار دلار برای اپل هزینه داشته که با احتساب ۱۰۰۰ صندلی سالن، اپل بیش از ۱۴ میلیون دلار برای این صندلی‌ها خرج کرده است.
اپل با حرکتی که امسال در این همایش انجام می دهد نشان داده که خود را از دنیای تمام گوشی هوشمند به سمت دیگر دستگاه های هوشمند می کشاند.خود اپل به سراغ استفاده از واقعیت افزوده رفته است و حتی کیت توسعه‌دهندگان واقعیت افزوده را نیز در ماه ژوئن و طی کنفرانس توسعه‌دهندگانش رونمایی کرد.
اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که اپل به دلیل حفظ محرمانگی کار گروه‌ها در کنار مشارکت آن‌ها، اقدام به استفاده از معماری دایره‌ای کرده است. از جمله‌ی ساختمان‌های دیگری که چنین ساختاری دارند باید به ساختمان وزارت ارتباطات بریتانیا و همچنین پنتاگون اشاره کرد. در ساختار دایره‌ای یک ساختمان، امکان کنترل دسترسی به بخش‌های محرمانه بسیار ساده‌تر است؛ حال آنکه مکان‌هایی نیز برای همفکری و صحبت مشترک گروه‌ها ایجاد شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا