اخبار

مرورگر اج ویندوز ۱۰ ، به بی توجهی توسط مایکروسافت دچار شده است

تا جایی که در ذهن داریم هیچ گاه مایکروسافت مرورگرهای پر کاربری نداشته است. از اینترنت اکسپلورر با ورژن های مختلف بگیرید تا مایکروسافت اج.
عدم استفاده کاربران باعث شده است شرکت مایکروسافت با مشکلاتی مواجه شوند؛ از جمله این چالش‌ها، داشتن توسعه‌دهندگانی است که مرورگر اج را به‌عنوان یک پلتفرم برای توسعه‌ی پلاگین‌‌ها در نظر نمی‌گیرند. بدین ترتیب انتظار می‌رفت مایکروسافت با ارائه‌ی قابلیت‌هایی که باعث جذب کاربران به مرورگر اج شوند، به افزایش سهم این مرورگر کمک کند.
البته یکی از مشکلات این مرورگر این است که کاربران نمیتوانند مستقیم از زمینه خود مرورگر سرچ را انجام دهند. همچنین در ویندوز ۱۰ اس امکان تعیین گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در نوار مرورگر وجود ندارد.
حال به نظر می‌رسد در جدیدترین نسخه‌ی اینسایدر ویندوز ۱۰، این وضعیت در حال تغییر است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که با راست کلیک در اج و پس از ظاهر شدن منوی زمینه‌‌‌ی این مرورگر، می‌توان در گوگل و کورتانا جستجو کرد. البته این تغییر تا لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب، برای همه‌ی کاربران در دسترس قرار نگرفته است و به همین جهت می‌توان گفت مایکروسافت احتمالا در حال آزمون و خطا برای اعمال تغییرات یادشده است.
مشخصا کسانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند نیاز به یک مرورگر ثابت و خوب دارند و  ترجیح می‌دهند انتخاب به عهده‌ی خود آن‌ها باشد؛ به‌خصوص هنگامی که کاربران از یک مرورگر دیگر به مرورگر اج این کمپانی مهاجرت می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا