اخبار

مشخصات شیائومی می نوت ۲ به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر ۵٫۷ اینچی امولد، دوربین دوگانه و ارزان قیمت

طی هفته های گذشته در مورد مشخصات شیائومی می نوت ۲ و طراحی و ظاهر آن اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده بود. اما حالا اسنادی منتشر شده است که می‌توان با خیالی آسوده‌تر به آنها اعتماد کرد.
دو روز پیش تصاویر رندی منتشر شد که نشان می‌داد شیائومی می نوت ۲ از دوربین دوگانه برخوردار خواهد بود. سپس دیروز پس از انتشار تصاویری واقعی آن متوجه شدیم که دوربین دوگانه به طور کامل تکذیب شده است و دستگاه در بخش دوربین اصلی تنها یک دوربین خواهد داشت.

مشخصات شیائومی می نوت ۲

اما حالا اسلایدهای مربوط به کنفرانس معرفی گوشی شیائومی نوت ۲ لو رفته است. در نتیجه این اطلاعات بسیار معتبرتر از تصاویر قبلی هستند. بر اساس این سری از اطلاعات منتشر شده حالا مشخصات شیائومی می نوت ۲ را می‌دانیم. این گوشی از نمایشگری از نوع امولد با ابعاد ۵٫۷ اینچ (که توسط شرکت ال جی تولید شده است) استفاده خواهد کرد. میزان دقت تصویر صفحه نمایش این گوشی برابر با QHD یا همان ۱۴۴۰p است. بر اساس موارد ذکر شده، نمایشگر این گوشی به طور کامل و ۱۰۰ درصد، گستره رنگی NTSC را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (4)

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (3)

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (2)

علاوه بر آن نمایشگر این گوشی از فناوری تاچ سه بعدی (۳D Touch) و همچنین تکنولوژی حسگر اثر انگشت التراسونیک کوالکام (درست همانند گوشی می ۵ اس) برخوردار خواهد بود. از سویی دیگر یک سنسور امنیتی ثانویه در کنار حسگر اثر انگشت وجود دارد که اثر چشم کاربر را اسکن خواهد کرد. این حسگر عنبیه چشم را در گوشی گلکسی نوت ۷ نیز شاهد بودیم.
 

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (7)

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (6)

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (5)

این اسلایدها و اسناد ثابت می‌کنند که گوشی می نوت ۲ از دوربین دوگانه برخوردار خواهد بود. البته اطلاعات جزئی‌تری نیز در این حوزه منتشر شده است. این که گوشی از دو حسگر IMX318 و IMX378 سونی استفاده می‌کند. این دو سنسور به ترتیب دارای دقت تصویر ۲۳ و ۱۲ مگاپیکسلی هستند. البته هنوز چگونگی عملکرد دو دوربین به طور دقیق و کامل ذکر نشده است. اما احتمال می‌دهیم که ساختار آن مشابه دوربین های دوگانه گوشی ردمی پرو بوده و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به جهت ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به عمق میدان تصویر استفاده گردد.
در هر صورت شاید جالب باشد بدانید که حسگر IMX378 سونی دقیقا همان سنسوری است که در آخرین نسل از گوشی های نکسوس و همچنین سری پیکسل گوگل از آن استفاده شده بود. عملکرد این حسگر به منظور عکاسی در شب بسیار مناسب بوده و کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. اما در هر صورت این احتمال نیز وجود دارد که ساختار دوربین دوگانه می نوت ۲ همانند آیفون ۷ پلاس باشد و یک دوربین به صورت واید و دیگری در حالت زوم عکاسی کند.
 

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (1)

مشخصات شیائومی می نوت 2 به طور کامل لو رفت؛ نمایشگر 5.7 اینچی امولد، دوربین دوگانه، قیمت ارزان (8)

وجود چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام از دیگر مشخصات شیائومی می نوت ۲ به حساب می‌آید. بر اساس اسناد منتشر شده این گوشی در دو نسخه چهار و شش گیگابایتی (میزان حافظه رم) به بازار عرضه خواهد شد. البته این دو نسخه به ترتیب میزان حافظه داخلی پیشفرض ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را ارائه خواهند داد. نوع حافظه داخلی این گوشی از نوع پرسرعت UFS 2.0 خواهد بود.
این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن فناوری QuickCharge 3.0 نیز به کمک دستگاه آمده و شارژ گوشی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. این گوشی از درگاه یو اس بی تایپ سی برخوردار خواهد بود. نسخه چهار گیگابایتی این گوشی ۴۱۵ دلار و مدل شش گیگابایتی آن نیز ۴۴۵ دلار قیمت خواهد داشت. قیمت های ذکر شده بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که قبلا در مورد این گوشی (نزدیک به ۸۵۰ دلار) ذکر شده بود.
منبع :gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا