اخبار

مشکلات متعدد در نسخه جدید iOS و Mac OS

مشکلات نسخه بتای iOS

کمپانی اپل به‌تازگی نسخه‌های بتای جدیدی را برای توسعه‌دهندگان ارائه کرده است. این کمپانی با ارائه بتا ۴ از سیستم عامل‌های iOS 11، macOS 10.13 High Sierra، watchOS 4 و tvOS 11 وارد دوره‌ای جدید از توسعه این سیستم عامل‌ها شده است که قاعدتا به ثبات بیشتر این سیستم‌های عامل خواهد انجامید.

iOS 11 هم اکنون بر روی نسخه ۱۵A5327g ارائه شده است و برخی از اختلالات در آن بر طرف شده است اما چندی از نرم‌افزارهای سوم شخص نظیر DirecTV، MobileIron، TweetbotوSquare Cash هنوز روی آن کار نمی‌کنند. همچنین چند مشکل جدید نیز از قبیل کرش شدن این نرم‌افزار با لمس دکمه AirPlay دیده می‌شود.

سیستم عامل macOS High Sierra نیز بر روی نسخه ۱۷A315i عرضه شده و به نظر می‌رسد که اپل مشکل   محدود کردن کاربران به HDD ها را حل نکرده است. همچنین بخش‌بندی‌های رمزگذاری شده APFS را نمی‌توان رمزگشایی کرد زیرا این ویژگی‌ای است که در نسخه‌های دیگر به این سیستم عامل افزوده خواهد شد.

watchOS 4 با شماره ساخت ۱۵R5331g نیز برخی از مشکلات را حل می‌کند اما برخی از مشکلات از قبیل عدم تهیه نسخه پشتیبان بدون نیاز به اتصال ساعت به تلفن همراه هنوز حل نشده است.

مسلما لیست بلندبالایی از مشکلات شناخته‌شده و حل شده در این نسخه از سیستم‌های عامل دیده می‌شود و این‌ها تنها بخش‌های مهم و ضروری‌ای بود که رفع آن‌ها بسیار اساسی جلوه می‌کرد.

به‌این‌ترتیب باید منتظر ماند که شرکت اپل در این زمینه چه خواهد کرد و می‌توان انتظار داشت که یک بسته به‌روزرسانی فوری برای رفع مشکلات یاد شده عرضه شود. البته عرضه این بسته به معنای رفع شدن تمامی مشکلات موجود در این سیستم عامل نیست بلکه می‌توان انتظار داشت که مشکلات به‌صورت بخش به بخش و در چند بسته مختلف نرم‌افزاری به‌صورت کامل رفع شوند و پس از آن شاهد عرضه نسخه اصلی این سیستم عامل به مخاطبین آن در سراسر جهان باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا