اخبار

مشکل کمبود حافظه برای آیفون برطرف شد

همانطور که در جریان هستید اپل برای تامین قطعات خود و ساخت گوشی های نسل جدیدش از هر لحاظ دچار کمبود تامین قطعات شده است. از طرفی سامسونگ دیسپلی برای تامین صفحه نمایش و از طرف دیگر تامین باتری و حافظه این گوشی ها به مشکل برخورده است. حال اعلام شده که توشیبا که چند روز پیش به طور کامل در دست فروش بود، قسمتی از خود را به اپل واگذار کرده است. طبق گزارشی که پیش از این توسط رویترز منتشر شده بود، از کل مبلغ قرارداد خرید بخش حافظه‌ی فلش توشیبا، ۴۰۰ میلیارد ین یا حدودا ۳.۶ میلیارد دلار توسط اپل تقبل خواهد شد. هزینه‌ی ۳.۶ میلیارد دلاری جهت خرید کسب‌وکار حافظه‌ی فلش توشیبا، حتی از هزینه‌ی ۳.۲ میلیارد دلاری اپل برای خرید شرکت بیتس که یکی از عنصرهای کلیدی پلتفرم موسیقی این شرکت به‌شمار می‌رود نیز بیشتر است.
اکنون بلومبرگ ادعا می‌کند که Bain Capital از اپل تقاضا کرده است تا ۷ میلیارد دلار از کل مبلغ قرارداد را تقبل کند؛ مبلغی که به‌مراتب بیشتر از مبلغ اعلام شده در گزارش رویترز است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل مذاکره با دیگر گرو‌ه‌های خریدار بخش حافظه‌ی فلش توشیبا را خاتمه داده است. وسترن‌دیجیتال و فاکسکان پیشنهاداتی را برای خرید این بخش از کسب‌وکار توشیبا ارائه داده بودند و اپل نیز از شرکت‌های سهیم در پیشنهاد ارائه‌شده توسط فاکسکان بود.
البته با تمامی این تفاسیر اپل هنوز هم به دلیل کمبود کارخانه های تامین قطعات به سرعت به دنبال تامین بخشی از ساختار های سخت افزاری خود است و بیش از پیش قصد خرید بخشی از توشیبا را دارد. تقاضا برای حافظه‌های پرسرعت جهت استفاده در رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند رو به افزایش است و آیفون اپل نیز از این مسئله مستثنی نیست.
اخیرا اپل سه گوشی آیفون جدید را معرفی کرده است و اکنون ارزان‌ترین نسخه‌های آیفون اپل نیز با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند که دو برابر حافظه‌ی مدل‌های پایه‌ی آیفون ۷ است. به‌تناسب این افزایش حافظه، قیمت مدل‌های پایه‌ی آیفون اپل نیز ۵۰ دلار افزایش یافته‌اند. این افزایش قیمت، یکی از تبعات افزایش کلی قیمت حافظه‌های فلش است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا