اخبار

معرفی و بررسی بهترین فبلت های روز دنیا

در گذر زمان و از گذشته تاکنون، روال تولید و طراحی گوشی های هوشمند با تغییرات زیادی همراه بوده است. اندازه های بزرگتر، صفحه نمایش های با کیفیت تر و رفع بسیاری از موارد و مسائل در مورد این گوشی ها، نکاتی هستند که به چشم می خورد. گوشی های هوشمند بزرگ و بزرگتر می شوند. تقریبا تمام پرچم داران دارای صفحه نمایش های بزرگتر از ۵ اینچ هستند. اما هنوز هم فبلت ها با اندازه های بزرگتر دارای محبوبیت خاصی هستند.
فبلت ها اکثرا دارای صفحه نمایش های ۵٫۵ اینچی به بالا بوده و فضای بیشتری را در جیب شما اشغال خواهند کرد. اما از تماشای فیلم تا ویرایش عکس، در یک صفحه نمایش بزرگتر، حس بهتری خواهید داشت. در این بخش به بررسی مناسب ترین فبلت ها از نظر امکانات و قیمت می پردازیم.
 

سامسونگ گلکسی نوت ۴

 
توجه داشته باشید که سامسونگ جزو مخترعین فبلت و از کمپانی هایی است که تاثیر زیادی در محبوبیت این سری از گوشی های هوشمند داشته است. علی الخصوص تولید سری گلکسی نوت گام مهمی در این مسیر محسوب می شود و فبلت نوت ۴ به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در سرتاسر دنیا شناخته شد. این فبلت با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی از نوع ۲k OLED روشنایی و وضوح قابل توجهی را به ارمغان می آورد. همچنین این فبلت دارای پردازنده قدرتمند ۴ هسته ای، حافظه اصلی ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت ارتقا با استفاده از کارت حافظه MicroSD می باشد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی این فبلت عالی است. سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و البته باتری با عمر مفید عالی نیز از ویژگی های ممتاز این گوشی هوشمند محسوب می گردد.
لبه های فلزی و بدنه مقاوم همراه با درب پشتی عالی، احساس خوبی هنگام به دست گرفتن آن به کاربر می دهد. اما بزرگترین امتیاز خرید این فبلت، قلم S می باشد که در قسمت پایین گوشی جای گرفته و در زمان کار با نرم افزارها شما را یاری خواهد کرد و البته نرم افزارهای زیادی را پشتیبانی خواهد کرد.
 

 ۲

 

گوگل نکسوس ۶

اولین فبلت گوگل مانند یک هیولای شگفت انگیز حاضر شد! این فبلت با صفحه نمایش ۶ اینچی، یکی از بزرگترین اما راحت ترین فبلت های موجود محسوب می شود که به دلیل انحنای بخش پشتی بدنه این فبلت است و با یک دست می توان آن را راحت تر از دیگر فبلت ها کنترل کرد. این فبلت توسط موتورولا ساخته شده و دارای بدنه ای مقاوم با طراحی ساده و شیک می باشد. دو بلندگوی جلو در دو طرف صفحه نمایش قرار گرفته اند و صفحه نمایش ۲k با کیفیت عالی از دیگر ویژگی های این فبلت محسوب می شوند.
نکسوس ۶ نیز دارای همان پردازنده ۴ هسته ای قدرتمند نوت ۴ می باشد.  این فبلت دارای حافظه اصلی ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی یا ۶۴ گیگابایتی بدون قابلیت ارتقا است.
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در طراحی این فبلت به کار رفته است. همچنین موتورولا قابلیت نمایش نوتیفیکیشن را به صورت سیاه و سفید، در صورت خاموش بودن صفحه نمایش، به کار برده است. سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی ۵ برای این فبلت عالی بدون هیچ کم و کاستی در نظر گرفته شده که باعث راحتی و روانی اجرای نرم افزارها شده است.
 

 ۳

وان پلاس وان

این فبلت نیز به عنوان پرچم داری همچون نوت ۴ و نکسوس ۶ پا به عرصه رقابت نهاد. اما اندکی هزینه کمتری داشت. وان پلاس وان دارای صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی از نوع فول اچ دی می باشد. همچنین طراحی بدنه و نمای ظاهری آن مناسب و معقول به نظر می رسد. اما بخش پشتی آن اندکی سخت تر و با طراحی نامناسب به نظر می رسد. فبلت وان پلاس با طراحی مناسب و چشم نواز، در رده فبلت های خوش دست قرار می گیرد اما استعداد بالایی در جذب اثر انگشت و گرد و غبار دارد. این فبلت از سیستم عامل اندروید اختصاصی وان پلاس یعنی OxygenOS و یا نسل سوم اندروید تحت عنوان سیانوژن استفاده می کند. همچنین از نرم افزارهای اختصاصی گوگل با اندکی تفاوت در گزینه های سفارشی سازی و تنظیمات حریم خصوصی برخوردار است.
این فبلت مسلما جزو بهترین فبلت های اندرویدی برای یک کاربر محسوب می شود. بدنه عالی، دوربین با کیفیت، باتری با عمر مفید مناسب و فراتر از اینها حافظه داخلی خوب مواردی است که پیشنهاد می کنیم به سادگی از آن ها نگذرید!
 
 ۴
 

آیفون ۶ پلاس

اولین فبلت کمپانی اپل با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی  و طرح و بدنه عالی عرضه شده که توانسته است به خوبی با سایر فبلت های دارای همین اندازه صفحه نمایش رقابت کند. بدنه فلزی و لبه های منحنی آن، احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند. البته مقداری لغزندگی به هنگام در دست گرفتن آن احساس خواهید کرد که با استفاده از یک قاب قابل حل است.
آیفون ۶ پلاس در سه نسخه با حافظه های داخلی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود و امکان استفاده از کارت حافظه را ندارد. دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی نیز دیگر ویژگی آن محسوب می شود. اپل سعی در استفاده از صفحه نمایشی بزرگ و در عین حال با کیفیت را برای این گوشی داشته است اما این صفحه نمایش به نظر می رسد هنوز هم نتواند با نوت ۴ رقابت کند. سنسور اثر انگشت در زیر کلید Home در طراحی این گوشی جای گرفته است که برای باز کردن قفل گوشی قابل استفاده می باشد.
 

 ۵

 

ال جی جی ۳

کمپانی ال جی به عنوان یکی از سازندگان تلفن های هوشمند با صفحه های بزرگ شناخته می شود. جی ۳ دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی عالی است. اما برخی موارد نامناسب در طراحی لبه های گوشی، اندکی از محبوبیت آن می کاهد. بخش پشتی بدنه نیز حالت منحنی دارد که در به دست گرفتن آن بسیار موثر است.
این فبلت دارای پردازنده ۴ هسته ای، حافظه اصلی ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی همراه با قابلیت به کمک کارت حافظه MicroSD می باشد. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و نرم افزارهای اندرویدی عالی از دیگر ویژگی های این فبلت هستند.
 

۶

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا