اخبار

ممنوعیت استفاده از ابزار جدید گوگل برای کاربران ایرانی

اطلاع رسانی در مورد سرعت و میزان سازگاری این سایت‌ها با گوشی‌ها و ارائه راه حل‌های مشکلات موجود از امکانات این ابزار است.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ای ویک، ابزار یاد شده به مالکان وب سایت‌ها امکان می‌دهد تا تنها با تایپ کردن آدرس سایتشان در محیط این ابزار از میزان کارآیی آن مطلع شوند.
خدمات یاد شده از آدرس https://testmysite.thinkwithgoogle.com در دسترس است و البته کاربران ایرانی نمی توانند از آن استفاده کنند.
بعد از وارد کردن آدرس هر سایت و انجام بررسی‌های مختلف نمره‌ای از یک تا ۱۰۰ بر مبنای میزان سازگاری، سرعت و … به سایت هدف داده می شود. از جمله شاخص هایی که در این بررسی در حوزه سازگاری مورد توجه قرار می‌گیرند می‌توان به نحوه طراحی آیکون‌ها و دکمه‌های مختلف، راحت بودن ناوبری و جابجایی در سایت، شیوه ارائه اطلاعات مهم، فونت به کار رفته، پلاگین‌ها و … اشاره کرد.
به منظور بررسی سرعت هم شتاب در بالاآمدن هر سایت مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین عملکرد هر سایت بر روی رایانه رومیزی و لپ‌تاپ هم مورد توجه قرار می گیرد.
امروزه با توجه به اینکه بسیاری از افراد از گوشی‌های خود برای دسترسی به اینترنت و سایت‌ها استفاده می‌کنند، ارتقای نسخه همراه وب سایت‌ها اهمیت فراوانی دارد.
منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا