اخبار

منتظر تغییرات عمده در طراحی گلکسی S7 سامسونگ نباشید !

بر خلاف اپل که چندی است یک روند طراحی تکراری را برای آیفون‌هایش در پیش گرفته، سایر شرکت‌های حوزه گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ، سعی می‌کنند تا هر بار طراحی محصولات خود را دستخوش تغییراتی کنند. این امر طبیعتاً گوشی‌های هوشمند را جان تازه‌ای بخشیده و حس تازگی را به آن‌ها پیوند می‌دهد؛ اما حالا ظاهراً بر اساس شایعات جدید، پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی S7 با نسل پیشین خود، گلکسی S6 از لحاظ طراحی تفاوت خاصی نخواهد داشت.
در این شایعات علت این مسئله این‌گونه عنوان شده است که سامسونگ برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، قیمت محصولات این سیاست را در پیش گرفته و به‌جای اینکه محصولاتش را بازطراحی کرده، الگوها تازه خلق کند و فرایند تولید را دگرگون کند، ترجیح می‌دهد که پولش را نگه داشته و آن را خرج امور دیگری نظیر ویژگی‌های خلاقانه و نوآورانه کند.
مشخص نیست که در محصولات سامسونگ باید به دنبال چه ویژگی‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای باشیم؛ اما ظاهراً تنها چیزی که این وسط معلوم گشته، صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار یکی از این ویژگی‌های جدید خواهد بود. آیا این سیاست سامسونگ را باید به منزله عقب‌نشینی این شرکت دانست؟ به نظر بعید می‌رسد؛ چراکه همان‌طور که در ابتدای نوشتار عنوان کردیم، شرکت‌های نظیر اپل، فعلاً تمایلی به ایجاد طراحی جدید برای محصولات خود ندارد و دست کم تا دو نسل دیگر طراحی خود را حفظ خواهند کرد که بر همین اساس نمی‌توان حرکت سامسونگ را یک عقب‌نشینی فرض کرد.
این مسئله در مورد سایر شرکت‌های تولیدکننده گجت‌های اندرویدی هم نیز صدق می‌کند. سونی و اچ‌تی‌سی هم روند طراحی خود را حفظ کرده و از مسیر خود منحرف نشده‌اند. در واقع می‌توان گفت، شرکتی مثل سونی که به‌جز بهبودهای اندک و تغییرات جزئی، به طراحی محصولات خود از ابتدا تاکنون اصلاً دست نزده است.
با همه این تفاسیر، عدم تغییر در طراحی گلکسی S7 تاکنون به تأیید رسمی سامسونگ نرسیده است که بر همین اساس فعلاً نمی‌توان به شایعات اطمینان کرده و آن‌ها را قابل استناد قرار داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا