اخبار

منو جدید ظرفیت باتری به iOS اضافه شد

باتری iOS

پس از افشاگری‌هایی که در رابطه با کاهش سرعت آیفون‌ها در سیستم عامل iOS از اپل شد، این کمپانی اظهار داشت که به‌اندازه کافی درباره مکانیسم مدیریت باتری در تلفن‌های همراه هوشمند قدیمی شفاف‌سازی نکرده است. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه در رابطه با این موضوع توضیحاتی را ذکر کنیم باید اظهار کنیم که آیفون‌هایی که باتری آن‌ها تا حدی فاسد شده بود توسط کمپانی اپل با کاهش سرعت چشم‌گیری مواجه می‌شدند تا بار ناگهانی بر روی باتری زیاد نشده و تلفن یادشده خاموش نشود.  بااین‌حال، کاربران درباره این جریان هیچ اطلاعی نداشتند و نمی‌دانستند که چرا آیفون آن‌ها به‌صورت ناگهانی در عملکرد و پاسخ‌دهی با ضعف روبرو شده است.
البته پس از افشای این موضوع، بسیاری از کاربران از این اقدام اپل ناراحت شدند و این کمپانی نیز برای تبرئه خود و به دست آوردن دل مخاطبان، هزینه تعویض باتری را به ۲۹ دلار کاهش داد و همچنین اعلام کرد که برای شفاف‌سازی بیشتر به‌روزرسانی آینده درباره سلامت باتری اطلاعاتی را به کاربران نمایش خواهد داد.
در همین راستا نیز هم‌اکنون با سیستم‌عامل iOS 11.3 Beta 2 بالاخره تصوری از این منوی جدید به دست آوردیم. برای رسیدن به منوی یادشده ابتدا به بخش تنظیمات آیفون خود رفته و در قسمت باتری منوی جدیدی را به نام Battery Health (Beta) پیدا کنید. باز کردن این منو اطلاعاتی درباره حداقل ظرفیت باتری در اختیارتان قرار می‌دهد. قاعدتاً اگر این عدد پایین‌تر از ۸۰ درصد باشد می‌بایست کم‌کم به فکر تعویض باتری دستگاهتان باشید.
البته در ادامه این منوی جدید و بسیار سودمند، گزینه‌ای نیز برای نحوه عملکرد باتری و این‌که آیا دستگاه شما مطابق باقدرت باتری‌اش با کاهش سرعت مواجه شده است یا خیر دارید که در صورت عدم تمایل به مطابقت عملکرد دستگاه باقدرت باتری، می‌توانید گزینه یادشده را خاموش کرده و ریسک خاموش شدن دستگاهتان ب دلیل افزایش بار اضافی بر روی باتری فاسد شده را قبول کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا