اخبار

مهندسان اپل بر روی دوربین آیفون جدید کار می کنند !

آیفون های اپل ، همیشه یکی از بهترین دوربین ها را در میان گوشی های هوشمند بازار داشته و در بخش تصویر برداری بسیار خوب ظاهر شده اند.البته انتظار کمتری نیز ار دوربین این گوشی ها نمی رود، اگر بدانید که ۸۰۰ نفر از کارمندان اپل بر روی دوربین این گوشی کار می کنند !
اخیراً در مصاحبه‌ای که چارلی رز با تیم‌کوک، مدیرعامل اپل و چند تن از مدیران اجرایی دیگر این شرکت انجام داده مشخص گردیده که تیمی متشکل از ۸۰۰ نفر از مهندسان و متخصصان اپل روی پروسه طراحی و تولید دوربین آیفون‌های این شرکت کار می‌کنند.
طی سال های گذشته هیچگاه نشده بود که اپل در ارتباط با تیم مشغول به کار بر روی دوربین آیفون هایش چیزی بگوید. اما اکنون با مصاحبه ای که گراهام تاونسند یکی از مدیران ارشد بخش دوربین اپل انجام داده نکته جالبی را در ارتباط با این بخش از کمپانی اپل توضیح داده است.
تاونسند در ارتباط با دوربین محصولات این کمپانی می گوید :

دلیل قدرتمند بودن دوربین آیفون اهمیت ویژه کمپانی اپل به این بخش از اسمارت فون‌های خود است. از این رو همواره یک تیم متشکل از ۸۰۰ مهندس و متخصص در این امر، مشغول کار بر روی دوربین آیفون بوده اند. بیش از ۲۰۰ بخش جداگانه در ماژول دوربین آیفون استفاده شده است که هر یک وظیفه مشخصی را انجام خواهند داد که ما سعی بر آن داشته ایم تا متخصص هر قسمت از چیپ دوربین اپل را برای کار بر روی آن استخدام نماییم.پس از تولید، آزمایشگاه‌هایی نیز در محیط شرکت اپل وجود دارند که این دوربین‌ها توسط متخصصین، در شرایط مختلفی از نظر نور و سایر مسائل تست می‌شوند تا این چیپ‌ها به بهترین شکل ممکن بر روی محصولات اپل قرار داده شوند.

باید توجه داشت که این ۸۰۰ نفر هیچ‌کدام در شرکت اپل سمت اجرایی دیگری ندارند و تنها مأمور شده‌اند که فقط روی فناوری دوربین‌ آیفون کار کرده و در پروسه تولید آن فعالیت داشته باشند. این تیم توسط گراهام تاونسند مدیریت شده و با گشت و گذاری که در آزمایشگاه مربوط به فرایند آیفون‌های اپل صورت گرفته، مشخص شده است که دوربین این محصولات دوست‌داشتنی در شرایط مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و عملکرد آن‌ها نیز بررسی می‌شود.
باید گفت که ۸۰۰ نفر تعدادی بالایی برای کار روی یک پروژه محسوب می‌شوند؛ اما از آنجایی که دوربین‌ آیفون منحصر بفرد است، می‌توان گفت که استخدام این تعداد پرسنل، شاید ارزشش را داشته و اپل کار درستی را انجام می‌دهد. اخیراً صحبت‌هایی شده که بر اساس آن‌ها گفته می‌شود اهالی کوپرتینو قصد دارند تا در آیفون‌های آینده خود، از دوربین‌های اصلی دوگانه استفاده کنند. برای اینکه بفهمیم این گفته‌ها صحت دارد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاق خواهد افتاد؛ اما با توجه به این تیم ۸۰۰ نفری، مطمئناً اپل حرفی برای گفتن خواهد داشت.
منبع: ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا