اخبار

موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس در ایران رونمایی نخواهد شد!

داستان معرفی نشدن موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس در ایران چیست؟

گمانه زنی‌هایی بعد از شکست سری زد ۵ و مخصوصاً زد ۵ پریمیوم برای اکسپریا X پرفورمنس در ایران رخ داد اما این شایعات سند و مدرکی نداشتند تا جایی که مدیر مارکتینگ شرکت سونی اعلام کرد:

اکسپریا ایکس پرفورمنس به‌صورت رسمی بازار ایران معرفی و عرضه نخواهد شد. اما پیش‌بینی می‌شود مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها شاهد ورود آن به‌صورت غیررسمی (قاچاق) به بازار کشورمان باشیم.

بعدازاین صحبت جالب و بهت‌آور به سراغ یکی از نمایندگی‌های شرکت سونی رفتیم و با طرح پرسش‌هایی اساسی توانستیم جواب‌هایی مهم و قانع کننده از مسئول این نمایندگی دریافت کند. شاید برایتان جالب باشد استقبال خریداران ایرانی برای سری Z5 و مخصوصاً Z5 پریمیوم کمتر از همیشه بوده است و سبب شده تا شرکت برای جلوگیری از ضرر دهی از ورود اکسپریا ایکس پرفورمنس شانه خالی کند.
با این اوصاف فعلاً تنها پرچم‌دار سونی در بازار آتی را زد ۵ پریمیوم خواهد بود البته پرچم‌داری که به‌صورت رسمی معرفی و عرضه شده است. موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس هم با حضور واسطه‌ها از طریق غیررسمی و قاچاق در بازار تأمین و بفروش خواهد رسید.

قیمت موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس چقدر خواهد بود؟

موبایل سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس به دلیل ورود غیررسمی و قاچاق گران‌تر از حالت عادی خواهد بود. این افزایش قیمت به دلیل کارمزد واسطه‌ها برای ورود این تلفن هوشمند است که مطمئناً سبب بالا رفتن غیرطبیعی قیمت و پایین آمدن خریداران این موبایل هوشمند خواهد شد. اکسپریا ایکس پرفورمنس به‌جز تغییر اساسی در پردازنده تغییرات زیاد و چشمگیری با زد ۵ پریمیوم ندارد و حتی در بخش‌هایی چون صفحه‌نمایش از رقیب قدیمی خود با افت کیفیت رو‌به‌رو شده است.
این موضوع سبب می‌شود تا خریداران و دوست داران شرکت سونی به سمت موبایل Z5 و نسخه پریمیوم آن بروند. مطمئناً یک دوست دار واقعی این Xperia X Performance اقدام به خریداری این اسمارت فون خواهد نمود. این قاچاق بودن سبب خواهد شد تا ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان این موبایل افزایش قیمت نسبت به حالت عادی داشته باشد. همچنین  از عوارض دیگر قاچاق این خواهد بود که این گوشی هوشمند در روزهای اولیه قیمتی بالاتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کند.
در ادامه قیمت و مشخصات سخت‌افزاری موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس هوشمند را مشاهده می‌کنید:

مشخصات موبایل اکسپریا ایکس پرفورمنس

سیستم عامل
 اندروید ۶.۰ مارشمالو
ابعاد و وزن
۱۴۴.۸ در ۷۱.۱ به ضخامت ۷.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش
۵ اینچ  با کیفیت فول اچ دی
تراشه
 اسنپدراگون ۸۲۰
رم
۳ گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی
حافظه داخلی
۳۲ گیگابایت
باتری
۲,۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
قیمت
۲ میلیون و ۶۴۰ تا ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا