اخبار

موزیلا یک گروه از ویژگی های جدید را به نسخه iOS فایرفاکس اضافه کرد

بعد از پایان یافتن رویاپردازی های موزیلا برای ساخت سیستم عامل اختصاصی خود، این شرکت وقت بیشتری برای تمرکز بر روی تخصص اصلی خود در زمینه ساخت مرورگر های اختصاصی این شرکت پیدا کرده است. فایرفاکس همواره در زمینه ی تعداد کاربران کامپیوتر پیشتاز بوده است و اخیرا تعداد قابل توجهی کاربر جدید در سیستم عامل اختصاصی گوگل یا همان اندروید برای خود دست و پا کرده است. این تا قبل از سال پیش است که فایرفاکس، اپ استور را به حضور خود منور کند بود، البته متاسفانه نسخه ios این مرورگر به نسبت سایر نسخه ها دارای ویژگی های بسیار اندکی بود. به لطف آخرین آپدیت این مرورگر، بسیاری از این ویژگی ها به آن افزوده شده است.
دلیلی که در چند سال اخیر خبری از حضور فایرفاکس در سیسیتم عامل ios  نبوده بسیار ساده است: اپل به شرکت های ثالث تولید کننده مرورگر اجازه حضور در سیستم عامل خود را نمی دهد مگر اینکه آن شرکت از موتور webKit خود شرکت اپل استفاده کنند. از زمانی که موزیلا از موتور Gecko خود استفاده می کرد خبری از حضور فایرفاکس بر روی آیفون ها ، آیپد و آیپاد تاچ نبود.
موزیلا مدت ها به شرکت اپل اعتراض می کرد تا از قوانین خود کوتاه بیاید و به مرورگر های جایگزین نیز اجازه ی حضور بدهد و این شرکت اولین شرکتی نبود که به اپل در این باره اعتراض می کرد. مقاومت در برابر قوانین شرکت اپل کار آسانی نیست و در نهایت موزیلا مجبور به ساخت مرورگر خود بر پایه ی موتور WebKit شد.
تمام این نوار های قرمز برای مدت ها در نسخه ی اندروید این مرورگر وجود داشت اما نسخه ی ۵٫۰ برخی از ویژگی های اساسی که به شدت احساس می شد را به نسخه ی IOS اضافه کرد تا خون تازه ای را به رگ های این مرورگر تزریق کرده باشد. برای مثال اکنون کاربران می توانند سایت های خاص را برای دسترسی سریع به مرورگر خود اضافه کنند و یا همچنین مجموعه ای از چیزهایی که قبلا جست و جو کرده اید به مرورگرتان اضافه می شود. همچنین یک منوی جدید در سمت راست برای ساده تر کردن جست و جو های عمومی تعبیه شده است که خوشبختانه کاربران می توانند به راحتی تب هایی را که اخیرا بسته بودند مجددا باز کنند. دکمه ی خانه نیز قابل تنظیم شده است به طوری که به کاربر اجازه می دهد برای دسترسی به هر سایت که خودش می خواهد تنها با یک ضربه بر روی آن به وبسایت مورد نظر دسترسی داشته باشد.
 

 
همانند اغلب بروزرسانی های نرم افزاری شما یک مجموعه ای از پیشرفت ها و رفع خطاهای قبلی دریافت می کنید. موزیلا همچنین قول یک سری پیشرفت ها برای کارایی بیشتر باتری هنگام استفاده از فایرفاکس در ios را داده است که همیشه مورد استقبال قرار می گیرند.
اگر شما هم یک کاربر ios هستید از ویژگی های جدید استفاده کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید البته دقت داشته باشید که مرورگر خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کرده باشید.
منبع:PhoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا