اخبار

میخ دیگری بر تابوت ویندوزفون

میخ دیگری بر تابوت ویندوزفون

به‌تازگی خبری جدید و البته ناراحت کننده منتشر شده است که نشان می‌دهد تلفن‌های همراه هوشمند ویندوزفونی بیش‌ازپیش به پایان نزدیک می‌شوند زیرا بسیاری از دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل دیگر قادر نخواهند بود تا نوتیفیکیشن‌ها را به کاربران خود نشان بدهند.
اگر شما هم یک  دستگاه ویندوزفونی دارید احتمال دارد که با یک مشکل جدید روبرو شده باشید. بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه مجهز به این سیستم عامل دیگر نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را روی پنجره‌های خود دریافت نمی‌کنند. این امر به این دلیل است که شرکت مایکروسافت از روز ۲۰ فوریه یعنی سه روز پیش اقدام به قطع این خدمات کرده است و کاربران دستگاه‌های یاد شده را تنهاتر از پیش گذاشته است.
البته باید یادآور شویم که این امر تنها برای نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم  عامل اعمال می‌شود و کاربران ویندوزهای ۷٫۵ و ۸ دیگر نخواهند توانست تا این قابلیت را در اختیار داشته باشند. البته اگر سیستم عامل ویندوز ۱۰ یا  حتی ویندوز ۸٫۱ را در اختیار دارید باز هم خواهید توانست تا بدون مشکل به دریافت نوتیفیکیشن‌های خود اعتماد داشته باشید.
با این شرایط احتمال زیادی وجود دارد که بسیار از کاربران به سراغ به‌روزرسانی دستگاه خود بروند ولی از سوی دیگر می‌توان گفت که تعداد اندک کاربران ویندوزفون ممکن است از این هم کمتر شوند زیرا به‌روزرسانی برای دریافت یک قابلیت بدیهی و اولیه که بر روی دیگر سیستم‌های عامل محبوب برای تلفن‌های همراه هوشمند جهان به‌راحتی و بدون منت موجود  است می‌تواند برای بسیاری (از جمله خود من) بسیار توهین‌آمیز باشد.
با این وجود باید گفت که پس از گذشت بیش از ۵ سال از عرضه  ویندوزفون ۵ نمی‌توان  انتظار داشت که این سیستم عامل علیرغم تمامی ضررهای آن برای مایکروسافت، همچنان برای این شرکت یک اولویت باشد. به این ترتیب اگر ویندوزفون قدیمی در اختیار دارید یا به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید یا اینکه به فکر خرید یک دستگاه دیگر باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا