اخبار

نخستین نشست مشترک مدیران ۳ اپراتور تلفن همراه برگزار شد

نخستین نشست مشترک مدیران اپراتورهای تلفن همراه کشور با حضور معاون وزیر ارتباطات و به میزبانی اپراتور سوم موبایل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری خبرگزاری فارس، نخستین نشست مشترک مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور به پیشنهاد رئیس رگولاتوری در ساختمان اپراتور سوم موبایل برگزار شد.
علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به هدف برگزاری این جلسه گفت: حداقل خروجی این نشست‌‌ها ارایه خدمات با کیفیت در آینده بازار ICT می‌تواند باشد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت اگر هماهنگی بین اپراتورها به نحو صحیح شکل بگیرد می‌تواند باعث ارتقای کیفیت در بخش ICT شود.
وی یادآور شد موضوعات روزی از جمله هم کدی، رومینگ، جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اینترکانکشن نیازمند همکاری بین اپراتوری است. در این نشست مدیران عامل سه اپراتور همراه کشور و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و رئیس رگولاتوری به آنها پاسخ داد. همچنین مقرر شد این جلسات هر ماه یکبار و به میزبانی یکی از اپراتورهای برگزار شد که جلسه بعدی در شرکت مخابرات ایران مقرر شد.
عمیدیان در پاسخ به اظهار نظر مدیرعامل اپراتور اول همراه اول درباره تامین نشدن منابع مالی از صندوق توسعه ملی گفت: اولویت هشتم در تخفیف ارز مربوط به حوزه ICT است در سال گذشته بانک مرکزی منابع نمالی مربوطه را تخصیص داد اما به دلیل سنگینی اعتبار نتوانست به همه متقاضیان تخفیف اعتبار بدهد اما معتقدم صنعت ICT نیاز به سرمایه‌گذاری بیرون بخشی ندارد بلکه اگر سود حاصله را در توسعه زیرساخت صرف کنند سوددهی و ضریب اطمینان افزایش می‌یابد.
وی در پاسخ به سوال مدیرعامل اپراتور دوم همراه ایران درباره افزایش هزینه‌های فرکانس گفت: ضریب بهره‌وری فرکانس در ترکیه ۱۶ و در ایران ۱٫۵ است. اپراتورها باید تلاش کنند از واحد فرکانس بهره بیشتری ببرند.
وی در پاسخ به سوال دیگر مدیرعامل همراه اول درباره مشکلات نصب آنتن تلفن همراه با شهرداری‌ها گفت: هم اکنون درباره نصب آنتن در استان‌های مختلف متفاوت و سلیقه‌ای عمل می‌شود در این باره جلسه‌ای با کمیته ارتباطات شورای امنیت کشور تشکیل شده که هفته آینده جلسه دیگری از این کمیته برگزار خواهد شد و با توجه توفیقات و مذاکرات این جلسات امید دارم که موضوع نصب آنتن برای همیشه قانونمند شود.
وی همچنین در پاسخ به اظهار خشنودی مدیرعامل همراه اول از مساعدت وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه‌های ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک گفت هزینه ترخیص تجهیزات مخابراتی که به تایید وزارت ارتباطات برسد از ۲۳ تا ۲۱ درصد به ۴ درصد کاهش می‌یابد.
عمیدیان در ادامه در پاسخ به اظهار نظر مدیرعامل ایرانسل درباره کاهش درآمدهای این اپراتور گفت: در جلسه‌ای با وزیر ارتباطات نماینده شرکت MTN حضور داشت و اعلام کرد نمی‌توانیم پولمان را از ایران خارج کنیم اما علاقه‌مند به خروج سود از ایران نیستیم و تمایل داریم که در صورت امکان پول خود را صنعت ICT ایران سرمایه‌گذاری کنیم تا درآمد منطقه‌ای به دست آوریم.
وی گفت: این نشان می‌دهد که در این شرایط نیز بازار ایران حتی برای اپراتورهای بزرگ قابل ملاحظه است.
عمیدیان درباره رقابت اپراتورهای موبایل با سرویس‌دهندگان OTT گفت: باید مقررات گذاری به نحوی باشد که OTT های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی ارجحیت داشته باشند در این باره رگولاتوری از سال گذشته مشاوری انتخاب کرده و مطالعات اقتصادی مربوطه را انجام داده است که در نهایت این پروژه در مرکز تحقیقات مخابرات به جمع‌بندی رسیده است.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد:‌هدف از این پروژه این است که راهی برای به حداقل رسیدن آسیب‌پذیری OTT ها پیدا شود.
در عین حال دولت اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری اپراتورها و صنعت ارتباطات کشور قایل است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا