نماد سایت موبایلستان

نسخه جدید اندروید Go برای دستگاه های ضعیف تر

گوگل همواره سعی کرده است که برای سیستم های ارزان قیمت و ضعیف تر نیز پشتیبانی های خود را انجام دهد. غول فناوری مانتین‌ویو اپلیکیشن‌ها را برای مصرف کمتر منابع سخت‌افزاری و داده‌های اینترنتی بهینه‌کرده است. اما اکنون این شرکت تمرکز خود را بر بهینه‌سازی سیستم عامل موبایل اندروید معطوف کرده است.حال گوگل به سراغ اندروید Go رفته است.
در Google I/O  این سیستم جدید به طور رسمی معرفی شد. این سیستم‌عامل نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید O‌ است و برای عملکرد روان روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم کمتر از ۱ گیگابایت عرضه خواهد شد. به گفته‌ی گوگل، این سیستم عامل سال ۲۰۱۸ به‌صورت آزمایشی عرضه می‌شود و سپس به‌صورت گسترده و توسط شرکای گوگل به کار گرفته خواهد شد.
بازار هدف گوگل برای اندروید Go کاربرانی است که زیاد توانایی دسترسی به اینترنت را ندارد. این سیستم عامل برای اجرای روان و بهینه روی دستگاه‌های رده‌پایین و ارزان توسعه یافته است. این سیستم عامل در کنار نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اپلیکیشن‌هایی اعم از کروم، یوتیوب‌گو و جی‌بورد تجربه‌ی تازه‌ای در دستگاه‌های رده‌پایین به ارمغان خواهد آورد.
جی‌بورد یکی از بخش‌هایی است که در اندروید گو تغییرات زیادی به خود دیده است. کیبورد گوگل اکنون توانایی تایپ و ترجمه‌ی همزمان دارد. کاربران می‌توانند کلمه‌ی مورد نظر خود را به هر زبانی تایپ کنند و معادل آن را در زبان مورد نظر به‌صورت آنی دریافت کنند. این قابلیت برای بازار‌های گوشی‌های ارزان و رده پایین مثل هند و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است.
اندروید Go همچنین از نسخه‌ی مخصوصی از پلی‌استور بهره می‌برد که اپلیکیشن‌های بهینه‌شده‌ برای این نسخه از اندروید را عرضه می‌کند. گوشی‌های رده‌پایین و ارزان بازار‌های بین‌المللی در حال حاضر حداقل از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. این در حالی است که سیستم عامل موبایل جدید گوگل برای دستگاه‌های ارزان‌تر بهینه شده است.
 
 

خروج از نسخه موبایل