اخبار

نسخه جدید ایسوس زنفون ٣ لوکس ؛ نخستین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱

کمپانی ایسوس درست یک روز پس از معرفی تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ توسط کوالکام، از نسخه به‌روز شده گوشی ایسوس زنفون ٣ لوکس (Asus ZenFone 3 Deluxe) حاوی این تراشه مدرن رونمایی کرد. این محصول نسبت به نسخه معمولی زنفون ٣ لوکس که چندی پیش معرفی شد تفاوت دیگری جز تراشه و قدرت پردازش نداشته و از ویژگی‌های یکسانی برخوردار است.
ما می‌دانیم که مدت زمان زیادی از معرفی جدید‌ترین گوشی‌های هوشمند ایسوس در نمایشگاه Computex نمی‌گذرد؛ اما ظاهراً این کمپانی برای ما سورپرایزی را کنار گذاشته بوده است. صبح امروز به‌وقت ایران کمپانی ایسوس در تایوان و هنگ کنگ میزبان یک رویداد خبری بوده است که در آن نسخه جدیدی از پرچم‌دار این کمپانی، ایسوس زنفون ٣ لوکس همراه با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ معرفی شد (کوالکام روز گذشته از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ با سرعتی بیشتر نسبت به نسل گذشته خود SD820 رونمایی کرد).
این در حالی است که ما قبلاً شاهد رونمایی از نسخه حاوی تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ ایسوس زنفون ٣ لوکس بودیم. و بالاخره نخستین دستگاه در دنیا رسماً به SD821 مجهز شد تا با سرعت ۲٫۴GHz به پردازش بپردازد. این در حالی است که سایر مشخصات سخت افزاری ایسوس زنفون ٣ لوکس همانند گذشته شامل Cat 13 LTE، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ (به طبع با سرعتی بیشتر از گذشته)، پشتیبانی از دو سیم کارت و شارژ سریع نسخه ۳٫۰ است.
ایسوس زنفون ٣ لوکس متالیک در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل قدرتمند این هندست حاوی بهترین مشخصاتی است که تا به حال در یک تلفن همراه به کار رفته است: ۶ گیگابایت رم DDR4 به‌علاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.0 (قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر توسط اسلات هیبریدی MicroSD) از جمله امکانات حافظه این محصول است. شما برای خرید این محصول باید مبلغی حدود ۷۸۰ دلار را بپردازید که بدون شک ارزش داشتن چنین محصول قدرتمندی را دارد. اما اگر بودجه شما کمتر از این مبلغ است نگران نباشید ایسوس برای شما دو مدل ارزان قیمت‌تر را نیز عرضه کرده است.
 
نسخه جدید ایسوس زنفون ٣ لوکس
در این دو مدل دیگر خبری از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ نیست و شما قادر به خرید مدل حاوی ۴ گیگابایت رم، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۵۰۰ دلار و مدل دیگر حاوی ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ با قیمت ۵۶۰ دلار خواهید بود. یکی از نکات جذابی که در مورد نسل سوم گوشی‌های زنفون ایسوس شنیده می‌شود، پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی «گوگل دی دریم» است که به این محصولات ارزشی دو چندان می‌دهد.
از دیگر ویژگی‌های زنفون ٣ لوکس به‌روز شده باید به صفحه نمایش سوپر AMOLED فول اچ‌دی با محافظ گوریلا گلس ۴ (قابل استفاده همراه دستکش)، یک باتری ۳,۰۰۰ میلی‌آمپری، NFC، دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 (همراه تثبیت کننده تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فلش دو کاناله)، دوربین فرعی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک اسکنر اثر انگشت در قسمت پشتی اشاره کرد. این سری از محصولات ایسوس اوایل ماه آینده در تایوان و هنگ کنگ عرضه می‌شوند و انتظار می‌رود مدل حاوی تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ این محصول نیز با کمی تأخیر روانه بازار شود.

 

نسخه جدید ایسوس زنفون ٣ لوکس

اما در کنار معرفی از نسخه به‌روز شده زنفون ٣ لوکس کمپانی ایسوس از یک تبلت میان رده به نام زن پد ۳ اس ۱۰ (Z500M) نیز رونمایی کرد. این تبلت به یک صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی با رزولوشن ۲,۰۴۸ در ۱,۵۳۶ پیکسل، ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (همراه اسلات MicroSD)، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی همراه دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و اندروید ۶٫۰ مارشمالو مجهز خواهد بود. تراشه مدیاتک MT8176 همراه با پردازنده ۶ هسته‌ای (دو هسته ۲٫۱ گیگاهرتزی Cortex-A72 و چهار هسته ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A53) نیز وظیفه قدرت رسانی به این محصول را بر عهده دارند که به نظر می‌رسد برای انجام امور مختلف روزانه می‌تواند این تبلت جدید ایسوس گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این‌ها تبلت ZenPad 3S 10 از یک اسکنر اثر انگشت، وای-فای، هدفون DTS Headphone:X Audio، باتری ۵,۹۰۰ میلی‌آمپری، درگاه نوع C و شارژ سریع نسخه ۳٫۰ (که البته شارژر آن به‌صورت جداگانه فروخته خواهد شد) بهره می‌برد. این تبلت نیز از ماه آینده با قیمتی حدود ۳۴۰ دلار به فروش خواهد رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا