اخبار

نسخه کنسولی بازی Xcom 2 شهریور عرضه خواهد شد

دارندگان کنسول های محبوب نسل هشتمی مایکروسافت و سونی، به زودی بازی محبوب XCOM 2 را در کنسول هایشان تجربه خواهند کرد. این بازی در بهمن ماه سال گذشته برای رایانه های شخصی عرضه شده بود.
مجموعه XCOM تاکنون دو نسخه از این بازی را منتشر نموده و توانسته توجه عده قابل توجهی از گیمرها، بخصوص طرفداران پروپا قرص سبک استراتژی و تاکتیکی نوبتی را به خود جلب نماید. نسخه اول این بازی، یعنی XCOM: Enemy Unknown در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین بازی استراتژی سال را از آن خود کرد. البته نسخه ای قدیمی نیز تحت عنوان XCOM: UFO Defense منتشر شده بود، که می توان آن را به نوعی از پیشگامان سبک Turn-based دانست.
بازی XCOM 2 در ادامه نسخه قبلی این بازی، در سبک تاکتیکی و استراتژی نوبتی (Turn-Based) توسط استودیو Firaxis ساخته شد و کمپانی محبوب ۲K Games نیز اقدام به انتشار بازی برای سیستم عامل ویندوز نمود. استودیو Feral Interactive نیز XCOM2 را برای سیستم عامل Mac آماده کرد.
وقایع XCOM2 بیست سال پس از نسخه قبلی این بازی جریان دارد. سیاره زمین به کلی تغییر کرده است و آخرین مدافعان زمین یعنی XCOM به دست فراموشی سپرده شده اند. بیگانگان بر زمین حکمرانی می کنند و در حال ساخت شهرهای زیبایی هستند که نویدبخش آینده ای درخشان است. اما ماهیت شیطانی خود را پنهان کرده اند و تک تک مخالفین خود را از بین می برند. اکنون افراد باقی مانده از XCOM باز در کنار هم جمع می شوند تا برای انسان ها به پا خیزند. آنها باید این راه دشوار را بپیمایند تا شعله مقاومت را در میان انسان ها شعله ور کنند و نیروهای بیگانه را یک بار و برای همیشه نابود کنند.
 

XCOM2

 
بازی XCOM2 با توجه به سبک منحصر بفرد خود، گرافیک قوی و شخصی سازی های بیشمارش توانست باز هم توجه بسیاری را معطوف به خود کند. نسخه قبلی یعنی XCOM: Enemy Unknown برای رایانه های شخصی و کنسول های PS3 و Xbox 360 منتشر شده بود، اما XCOM2 در ابتدا برای ویندوز و سپس برای Mac عرضه شد و دارندگان کنسول ها از تجربه این بازی، بی بهره ماندند. اما گویا سازنده نسخه های کنسولی The Workshop علاوه بر مشغول بودن بر عناوین Brothers: A Tale of Two Sons و The Evil Within، زمانی را هم صرف بازی XCOM2 نموده تا هرچه زودتر این نسخه را نیز به دارندگان کنسول ها برساند. لازم به ذکر است که XCOM2 در زمان انتشارش فقط از کنترلر Steam پشتیبانی می کرد.
 
اکنون با توجه به آخرین اخبار رسمی منتشر شده در این مورد، بازی XCOM2 در روز ششم سپتامبر ۲۰۱۶ (شانزدهم شهریور ۱۳۹۵) در ایلات متحده و سه روز بعد به صورت بین المللی برای پلتفرم های Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد.
 

XCOM2
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا