اخبار

نسل جدید آیفون XR به این صورت است

نسل اول آیفون XR طی سه ماهه اول و دوم سال جاری میلادی، یکی از گوشی های شرکت اپل بود که توانست به تعداد بیشتر به فروش برسد و بنابراین بسیاری از علاقمندان محصولات آیفون به نسل دوم این گوشی علاقمند شده اند. براساس گزارشات مشخص شده که این گوشی براساس طرح های ترکیبی آیفون ۲۰۱۹ با آیفون XR  طراحی و تولید شده و به دست علاقمندان خواهد رسید.

پنل پشتی این گوشی زیبا جدید است و با آیفون XR تفاوت چندانی ندارد و بنابراین علاقمندان نسبت به آن احساس بیگانگی نخواهند داشت. دوربین دوگانه ای در پشت دوربین می درخشد ولی نحوه چینش آن به آیفون XS شبیه نیست و در یک طرح مربع شکل و در یک طرح مشابه با آیفون XI قرار گرفته تا کاربران این گوشی نسبت به آن احساس راحتی کرده و بتوانند عکس های باکیفیتی را تهیه کنند. البته گوشی آیفون XI یک دوربین سه گانه دارد و انتظار می رفت که در گوشی آیفون XR طرحی متفاوت به انجام برسد تا کاربران این گوشی را شگفت زده کند. در    پنل جلویی نیز این گوشی زیبا، تغییرات زیادی به وقوع نپیوسته و از صفحه نمایشگر ۱/۶ اینچی LCD استفاده شده و شاید در طرح های بعدی تغییرات چشمگیری به وقوع بپیوندد.

بدنه نازک نسبت به طرح های قبلی بزرگ ترین تغییر این نسخه گوشی نسبت به نسل های قدیمی است که در گوشی به چشم  می خورد. بدنه این گوشی به اندازه ۸/۷ میلی متر ضخیم است و در بخش پشتی این گوشی که دوربین به چشم می خورد بیشترین ضخامت به ۵/۸ میلی متر می رسد که باعث شده گوشی آیفون XR  نسبت به طرح های قبلی قدری متفاوت جلوه کند. در صورتی که بدون برجستگی دوربین بخواهیم مقدار ضخامت گوشی را محاسبه کنیم، گوشی به اندازه ۳/۸ میلی متر ضخامت دارد و همین باعث تفاوت اندکی با نسل اول گوشی های آیفون شده است.

البته هنوز در مورد توانایی و عملکرد گوشی گزارشاتی منتشر نشده است. ولی گمان می رود که دوربینی با مقدار ۱۲ مگاپیکسل وظیفه تصویر برداری را بر عهده خواهد گرفت و با دوربین آیفون XI تفاوت چندان زیادی ندارد. دوربین دوم نسبت به دوربین اول قدری متفاوت بوده و تصاویر عریض تری را می تواند تهیه کند. لنز دوربین نیز کوچک است. شاید اپل تصمیم بگیرد که به عوض این که از دوربین عریض تری استفاده کند از یک دوربین ته فوتو استفاده کرده تا تصاویر را زوم بیشتر تهیه کرده و در کل تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی را تهیه کند. بریدگی پنل جلویی با آیفون فعلی تغییری نکرده ولی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی مشخصه اصلی در پنل جلویی خواهد بود. صفحه نمایشگر آن از نوع LCD بوده و شرکت اپل تصمیم گرفته که دیگر گوشی هایی از نوع LCD را تولید نکند.

البته بازهم شایعاتی مبنی بر وجود پورت های USB-C در گوشی های جدید آیفون منتشر می شود اما هنوز هم در گوشی های آیفون این نوع تغییر را شاهد نیستیم. باز هم براساس گزارشات و شایعات مشخص شده که در سال جاری میلادی، پورت USB-C در گوشی های جدید آیفون به چشم نخواهد خورد ولی آن چه که مشخص است این نوع پورت برای شرکت اپل اهمیت به سزایی دارد. راستی به نظر شما، آیفون XR نسبت به سایر گوشی های هم نسل خود چه تفاوت هایی دارد؟


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا