بررسی‌ تخصصی

نقد و بررسی مشخصات فنی هواوی P30 Lite

شرکت هوآوی یکی از برندهای خوش نام و پرآوازه صنعت تلفن هوشمند شناخته می شود که هر سال با معرفی اسمارتفون هایی بهبودیافته و نوآورانه تر از قبل سعی در جلب مخاطب دارد. در بهار امسال این کمپانی چینی از خانواده P30 پرچمدار رونمایی کرده که در میان آن یک مدل شبه پرچمدار اما میان رده به نام P30 Lite نیز معرفی شد.

P30 Lite در بحث طراحی هیچ نقصی نسبت به سایر مدل های P30 نداشته و حتی ظاهری جذاب تر برای آن در نظر گرفته شد. همچنین نمایشگر آن حاشیه نسبتا بیشتری در مقایسه دو مدل دیگر سری پی ۳۰ دارد و باید آن یکی از بهترین میان رده های هوآوی قلمداد کرد.

اما در این بخش می خواهیم به نقد و بررسی مشخصات فنی اصلی P30 Lite هوآوی بپردازیم که از اول خرداد ماه امسال راهی بازار کشورمان شد. محصولی که می تواند نظر علاقمندان را به خود جلب کرده و ویژگی های برجسته ای نیز در آن گنجانده شده است. همراه ما باشید :

طراحی

پی ۳۰ لایت در بخش جلو و عقب انحنایی دارد که این گوشی هوشمند را چشمگیر ساخته است. بدنه این میان رده از جنس پلاستیک است و در بخش جلو نیز نمایشگری با پوشش شیشه ای در نظر گرفته شده است.

با ابعاد ۱۵۲*۷۲*۷.۴ میلیمتری و وزن ۱۵۹ گرمی، مشخصه های ظاهری این میان رده در نوع خود بی نظیر و قابل توجه جلوه می کند. همچنین دارای ظاهری شبیه به دو مدل دیگر یعنی پی ۳۰ پرو و پی ۳۰ است و زیبایی طراحی آن بسیار جذاب به نظر می رسد.

با این حساب می توان محصول شرکت هوآوی را در طراحی یک مدل میان رده فوق العاده به شمار آورد.

نقد و بررسی مشخصات فنی اصلی P30 Lite هوآوی

 

صفحه نمایش

پی ۳۰ لایت به صفحه نمایش ۶.۱۵ اینچی LTPS IPS LCD مجهز شده که با رزولوشن ۲۳۱۲*۱۰۸۰ پیکسلی و وضوح FHD+، کیفیت تصویر خوبی را در نمایشگر آن می توان مشاهده کرد. نسبت تصویر به بدنه ۸۴ درصدی است و تراکم پیکسلی نیز به ۴۱۵ppi می رسد.

این سایز صفحه نمایش با طراحی ناچ بسیار قابل توجه بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. P30 Lite یک گزینه ایده آل در بحث صفحه نمایش محسوب شده و شرکت چینی سعی داشته به عنوان یک محصول رده میانی، وضوح خوبی برای آن در نظر گیرد. برای دوربین سلفی که به صورت ناچ روی نمایشگر تعبیه شده، راه حل جایگزینی در نظر گرفته نشده و باید این گوشی هوشمند را دارای طراحی به روز در بخش نمایشگر محسوب کرد.

براساس تست های انجام گرفته، پنل نمایشگر پی ۳۰ لایت وضوح خوبی دارد که در نگاه اول می تواند موردتوجه کاربر قرار گیرد. به خصوص در تجربه کاربری روزانه این اسمارتفون هوآوی عملا می تواند فوق العاده به نظر برسد.

سخت افزار

هوآوی با به کارگیری پردازنده ۱۲ نانومتری کایرین ۷۱۰ توان بالایی به P30 Lite میان رده بخشیده است. به گونه ای که اگر با این دیوایس تجربه کاربری داشته باشید، به سرعت عملکرد بالا آن پی خواهید برد. در کنار چیپ هشت هسته ای با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی Mali-G51 MP4 تعبیه شده که به عنوان یک چیپ گرافیکی قوی در گوشی های هوشمند شناخته می شود.

این چیپ در کنار پردازنده اصلی کایرین ۷۱۰ قرار می گیرد و پیکربندی سخت افزاری قدرتمندی را برای محصولی چون پی ۳۰ لایت به وجود می آورد. حافظه رم این گوشی هوشمند ۶ گیگابایتی بوده که نسخه ۴ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شد.

همچنین در بحث حافظه داخلی تنها مدل ۱۲۸ گیگابایتی داشته و اسلات کارت میکرو اس دی آن قابلیت پشتیبانی از کارت ۱ ترابایتی را فراهم می آورد و این نکته مهم است که پی ۳۰ لایت نمونه بارز گوشی هوشمند شبه پرچمدار است.

نقد و بررسی مشخصات فنی اصلی P30 Lite هوآوی

دوربین

یکی دیگر از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی دوربین آن است. پی ۳۰ لایت که به عنوان بخشی از خانواده پی ۳۰ هوآوی شناخته می شود، سنسورهای بهینه و بهتری در مقایسه با نسل قبل دارد که می تواند برای علاقمندان به عکاسی جذاب باشد. البته هوآوی همیشه بهترین سنسورهای دوربین را در محصولات خود به کار گرفته و پی ۳۰ لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هوآوی در نسل جدید اسمارتفون های خود بخصوص پی ۳۰ لایت از دوربین سه گانه در بخش عقب به کار گرفته که هر یک کاربری خاص خود را دارند.  یکی از سنسورها که به عنوان حسگر اصلی شناخته می شود وضوح ۴۸ مگاپیکسلی داشته و از دیافراگم لنز f/1.8 بهره می برد. دیگر سنسور ۸ مگاپیکسلی بوده و اولتراواید به حساب می آید که برای تصویربرداری عریض مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر سنسور نیز عمق بوده و حسگر ۲ مگاپیکسلی محسوب می شود. در بخش دوربین سلفی نیز یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم لنز  f/2.0 بهره گرفته شده که می توان پیکربندی دوربین شرکت چینی را در نوع خود قابل توجه دانست. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پی ۳۰ لایت می تواند با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی تصویربرداری کند و این در حالی است که کیفیت تصویربرداری در دوربین سلفی نیز از نوع ۱۰۸۰ پیکسلی به حساب می آید.

در بررسی های آینده که در سایت موبایلستان منتشر خواهد شد، به بحث دوربین این گوشی به صورت تخصصی پرداخته می شود.

نرم افزار

شرکت هوآوی همیشه در جدیدترین محصولات خود بروزترین سیستم عامل را در نظر می گیرد. P30 Lite نیز به سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای در کنار رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز است. اگر با این گوشی هوشمند مورد بحث تجربه کاربری داشته باشید، شاهد رابط کاربری جذاب EMUI 9.0 هستید.

همچنین برخلاف دیگر اسمارتفون های اندرویدی که باگ نرم افزاری بسیاری دارند، پی ۳۰ لایت این گونه نیست و در تجربه کاربری طولانی مدت ناراحتی برای افراد به وجود نخواهد آورد و این یک نکته مثبت تلقی می شود. با تمام این ویژگی ها مجموعه ای از نرم افزارهای انحصاری هوآوی در این اسمارتفون قابل استفاده است و هنگامی که در طولانی مدت پی ۳۰ لایت را استفاده می کنید، متوجه عملکرد خوب نرم افزاری آن خواهید شد.

EMUI 9.0 در مقایسه با نسخه های پیشین نه تنها رابط کاربری بهتری پیدا کرده، بلکه از باگ کمتری برخوردار است.

نقد و بررسی مشخصات فنی اصلی P30 Lite هوآوی

باتری

پی ۳۰ لایت به عنوان عضوی از خانواده پی ۳۰، دارای یک باتری ۳۳۴۰ میلی آمپری است. این باتری از نوع لیتیوم یونی غیرقابل تعویض بوده و ساعت ها می تواند کاربر را در کنار P30 Lite قرار دهد. همچنین در کنار فناوری شارژ سریع، در کمترین مدت زمان می توان شارژ باتری را به ۱۰۰ درصد رساند.

شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند همیشه سعی دارند باتری پرظرفیت و با فناوری شارژ سریعی را به کار گیرند. پی ۳۰ لایت نیز از این حیث یک نمونه برجسته و قابل قبولی بوده که تنها در کاربری با آن می توان به ویژگی های مثبتش پی برد.

قیمت

قیمت این محصول برای پیش فروش رسمی توسط شرکت هوآوی که از تاریخ ۱ خرداد آغاز شده است، حدود ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما این گوشی در بازار آزاد تا رقمی حدود ۵ میلیون تومان به فروش می رسد.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا