اخبار

سرویس نقشه اپل تاکنون ۲.۵ میلیون گزارش ایراد از سوی کاربران دریافت و رفع کرده است

نقشه اپل در حال حاضر کاربران نسبتا زیادی دارد؛ اما این سرویس در ابتدا دارای مشکلات بسیاری بود که اکنون اپل اعلام کرده در طول چهار سال گذشته ۲.۵ میلیون ایراد را در این خصوص برطرف کرده است.

حدود ۴ سال پیش بود که کمپانی اپل سرویس نقشه‌ی خود را برای کاربرانش ارائه داد. اما در حقیقت نقشه‌ی مذکور اصلا خوب نبود و مشکلات آن غیرقابل شمارش بودند. نسخه‌ی بعدی از این نقشه نیز باوجود اینکه همچنان بد بود، ولی بهبود‌ها را نیز به‌همراه داشت. بعد از گذشت ۴ سال، نقشه‌ی اپل شرایط خوبی دارد و در حقیقت نقشه‌ای قابل استفاده است و حتی در برخی جهات با نقشه‌ی گوگل نیز برابری می‌کند. محبوبیت این نقشه از زمانی که اپل در ۹ iOS فرآیند جستجوی نقشه را ساده‌تر کرد و مسیر‌های حمل و نقل عمومی را نیز به آن اضافه کرد، افزایش یافت.
اما باید توجه داشت که رسیدن به این سطح در طول مدت مذکور کار ساده‌ای نبوده است و بنابر گزارش اپل ۲.۵ میلیون بهبود و رفع مشکلات جزیی را شامل می‌شود. در مصاحبه‌ای که اخیرا صورت گرفته است، سخنگوی بخش اینترنت و نرم‌افزار اپل به‌نام Eddy Cue و Craig Federighi حضور داشتند و Cue در این خصوص گفت:

ما در حقیقت بیش از ۲.۵ میلیون بازخورد از سوی کاربران داشتیم که تمام آن‌ها را نیز مشتریان اعلام کرده بودند و ما تمامشان را اصلاح کردیم.

چسبیدن برج ایفیل به‌زمین، خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ و مسیر‌یابی اشتباه از جمله مواردی بودند که در زمان عرضه‌ی نقشه اپل شاهد آن‌ها بودیم؛ اما این شرکت در حال حاضر تمام آن‌ها را مرتفع ساخته است. در سمت دیگر ماجرا، اپل سرویس نقشه‌اش را به‌صورت پیش‌فرض روی آی‌فون‌های جدید نصب می‌کند و این در حالی است که اپل ده‌ها میلیون آی‌فون ۶،‌ آی‌فون ۶ پلاس، آی‌فون ۶ اس و آی‌فون ۶ اس پلاس فروخته است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که ممکن است برخی از کاربران همچنان نقشه‌ی گوگل را دانلود و روی آی‌فونشان نصب کنند. گفتنی است که اپل در خصوص نقشه‌اش ۲.۵ میلیون ایراد را برطرف کرده که این ایرادات نیز از سوی برخی از ۱۸۰ میلیون کاربر آی‌ٰفون‌های این شرکت ارسال شده‌اند.
Cue در زمینه کیفیت نرم‌افزازی این شرکت نیز صحبت کرد. در این مصاحبه مقیاس‌های اپل در زمان ارائه‌ی اولیه سرویس نسبت به‌سطح جهانی مطرح شد و Cue اعلام کرد که در ابتدا سرویس‌ها از نقطه‌ی صفر شروع شدند و سپس به‌سطح جهانی دست یافتند.
این دو عضو تیم اپل، اطلاعاتی در خصوص سرویس‌های مختلف اپل ارائه دادند و بنابر گفته‌ی آن‌ها، اپل موزیک در حال حاضر ۱۱ میلیون مشترک دارد که اشتراک خریداری می‌کنند. دستیار صوتی سیری هر هفته یک میلیارد درخواست را پاسخ می‌دهد و اپل‌استور و iTunes نیز در هر هفته پاسخگوی ۷۵۰ میلیون کاربر هستند.
همان‌طور که گفته شد سرویس نقشه‌ی اپل در ابتدا مشکلات زیادی داشت که با گذر زمان برطرف شدند. در ادامه تصاویری از این مشکلات قرار گرفته که از طریق آن‌ها می‌توانید به‌وضعیت چهار سال پیش این سرویس پی ببرید.
 
منبع : mashable

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا