اخبار

نمایشگر گلکسی اس ۸ با رزولوشن ۴K برای محتوای واقعیت‌ مجازی تولید می‌شود

واقعا دوره و زمانه‌ی سختی برای تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند به وجود آمده است و آنها برای این‌که بتوانند کاربران و علاقه‌مندان خود را هیجان‌زده کنند، مجبور شده‌اند که قابلیت‌های بسیار جذاب‌تری از قبل را بر روی اسمارت فون‌های خود قرار دهند؛ درست مانند کاری که سامسونگ برای گلکسی اس ۸ انجام داده است.
گلکسی اس ۷ سامسونگ در حال حاضر جزو ۵ اسمارت فون قدرتمند دنیا در تمام پلتفرم‌ها محسوب می‌شود و به عقیده‌ی خیلی از کارشناسان، عنوان بهترین گوشی هوشمند حال حاضر بازار هم متعلق به پرچمدار فعلی این کمپانی کره‌ای است. بنابراین و برای اینکه کمپانی سامسونگ بتواند کاربران خود را مجاب به خرید گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) بکند، باید تلاش بسیاری انجام دهد و فاکتور‌های بسیار جذاب‌تری نظیر افزایش قدرت پردازنده و تعداد هسته‌های آن را در این مدل قرار دهد.
طبق گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، گویا سامسونگ برای این منظور قصد دارد که به سراغ نمایشگر این اسمارت فون و افزایش رزولوشن آن برود. گلکسی اس ۷ همین حالا هم از یک نمایشگر کواد اچ دی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی برخوردار است، پس سامسونگ قصد دارد چه رزولوشنی را در نسل جدید سری اس خود قرار دهد؟ بله رزولوشن ۴K!
 
نمایشگر گلکسی اس ۸ با رزولوشن 4K برای محتوای واقعیت‌ مجازی تولید می‌شود
 
کمپانی کره‌ای گویا قصد دارد که نمایشگر گلکسی اس ۸ را با رزولوشن ۴K عرضه کند و این دیوایس را بعد از اکسپریا زد ۵ پریمیوم، به دومین اسمارت فونی در تاریخ تبدیل کند که از رزولوشن ۴ کی برخوردار است. البته زد ۵ پریمیوم سونی به هیچ وجه نتوانست از این ویژگی به نحو شایسته استفاده کند و به دلایلی نظیر پشتیبانی نکردن اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های شخص ثالث از این رزولوشن، مصرف بسیار بالای باتری بر روی این کیفیت و اشغال شدن بیش از حد منابع سخت افزاری، سونی در عمل کاری کرده است که در اکثر موارد، تصاویر بر روی این گوشی هوشمند در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی رندر می‌شوند و رزولوشن ۴K در زد ۵ پریمیوم، چیزی در حد یک ایده‌ی به ثمر ننشسته باقی مانده است.
حالا باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند در گلکسی اس ۸ این مشکلات را برطرف کند و این رزولوشن بسیار بالا را به برگ برنده‌ی پرچمدار آینده‌ی خود تبدیل کند یا خیر. نکته‌ی جالب اینجاست که خیلی از منابع نزدیک به این برند کره‌ای، رشد روز افزون محتوای واقعیت مجازی و دنیای VR را دلیل اصلی سامسونگ برای این افزایش رزولوشن عنوان کرده‌اند و این در حالی است که اکثر هدست‌های واقعیت مجازی بازار با دیوایس هایی که رزولوشن به مراتب پایین‌تری از گلکسی اس ۷ دارند هم کار می‌کنند، و این اقدام سامسونگ در نوع خود بسیار جالب توجه است.
به نظر می‌رسد که مهمترین دلایل استفاده‌ نکردن گسترده از این رزولوشن در میان سازندگان، تعداد کم توسعه‌دهندگان نرم افزاری برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های با پشتیبانی از رزولوشن ۴K، مصرف بالای باتری هنگام استفاده از نمایشگر و پخش تصاویر بر روی این مقدار کیفیت و اشغال شدن بیش از حد منابع سخت افزاری بوده‌ است که باید دید سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی اس ۸ که احتمالا در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) که اوایل سال آینده‌ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، چه راهکارهایی را برای حل این مشکلات پیشنهاد خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا