اخبار

نوکیا همزمان با عرضه اندروید نوقا بازمی‌گردد !!!

شرکت نوکیا به زودی و تا پایان سال جاری دو گوشی هوشمند را با سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا روانه بازار خواهد کرد. دو دستگاه جدید نوکیا که نامشان هنوز اعلام نشده دارای طراحی فلزی به همراه گواهینامه IP68هستند که این به این معناست که آنها مانند سامسونگ گلکسیS7 ضد آب هستند

گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا از اندروید نوقا، پردازنده SD820، دوربین ۲۲ مگاپیکسلی و همچنین صفحه نمایش ۵.۲ و ۵.۵ اینچی QHD و وضوح۲k به همراه اسکنر اثر انگشت برخوردار هستند.
استفاده نوکیا از سیستم‌عامل اندروید در حالیست که این شرکت در زمان اوایل عرضه این سیستم‌عامل در مقاومتی سرسختانه از بکارگیری اندروید در گوشی‌هایش خودداری کرد که موجبات ورشکستگی این شرکت فنلاندی و در نهایت واگذاری آن به مایکروسافت را فراهم کرد. همچنین مایکروسافت مالک کنونی نوکیا در شرایطی قصد دارد از اندروید گوگل(رقیب خود) استفاده کند که خود سیستم‌عامل ویندوز موبایل را توسعه داده است.
هر دو گوشی هوشمند دارای ویژگی‌های حالت تقسیم صفحه نمایش(split-screen modes)، سیستم پیشرفته نوتیفیکیشن و بازی‌های ارتقا یافته هستند.
نوکیا قرار است در این محصولات از دوربین‌های بسیار با کیفیت استفاده کند. بر اساس این گزارش حسگر این دوربین‌ها ۲۲.۶ مگاپیکسل را به کاربران ارائه داده که این امر می‌تواند این محصول را به یکی از بهترین تلفن‌های همراه مخصوص عکاسی تبدیل کند.
قیمت این دو گوشی‌ جدید هنوز مشخص نشده اما بعید به نظر می‌رسد که نوکیا برای محصولی با مشخصات صفحه نمایش ۲K، بدنه ضد آب و یک دوربین قدرتمند با بیش از ۲۲ مگاپیکسل قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار را در نظر بگیرد.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا