اخبارریپورتاژ آگهی

نکاتی که در مورد ماشین عروس باید بدانید!

نکاتی که  در مورد ماشین عروس باید بدانید!

 

عروس

 
به گزارش سایت عروس، ماشین عروس هم یکی دیگر از ارکان مهم لیست مراسم عروسی می باشد  .ماشین عروس یک خودرو تزئین شده ‌است که داماد با آن عروس را به خانه بخت می‌برد.  این رسم یکی از رسوم دیرینه عروسی ایرانی است اما ماشین عروس چندین سالی هست که به رسوم ایرانی اضافه شده است.
در این انتقال اقوام زوجین نیز مشارکت داشته و با خودروهای خود و بوق زدن، ماشین عروس را  اسکورت می‌کنند. که به این اسکورت کارناول عروسی می گویند.  در بسیاری از روستاهای ایران، هنوز عروس را با اسب یا الاغ به خانه داماد می‌برند.  امروزه در شهرها، استفاده از کالسکه و اسب نیز به عنوان مرکب عروس رواج دارد.  بسیاری از زوج‌های جوان به داشتن ماشین عروس عجیب، قدیمی و یا گران قیمت علاقه زیادی دارند.
در مقابل بعضی از افراد نیز به ماشین‌های معمولی بسنده می نمایند.  در هر حال، سوار شدن بر زیباترین مرکب خوشبختی آرزوی همه زوج‌ها می باشد.  بنابراین استفاده از ماشین‌های عادی اغلب راضی کننده نیستند.
لکن با این حال، گاهی عروس و داماد ترجیح می‌دهند از خودروهای جالبی مانند مدل‌های قدیمی ژیان، فولکس قورباغه ای نیز استفاده کنند.  در این میان برخی نیز به استفاده از تراکتور روی آورده‌اند آن هم برای خاص تر شدن مراسم عروسیشان.  گاهی شرکت‌های خودرو ساز، خودروهای خود را برای ماشین عروس تزئین نموده و آن را در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهند.
منبع: سایت عروس (http://www.Aroos.co)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا