اخبار

نگاهی اولیه به نوکیا ۵

نگاهی اولیه به نوکیا ۵

نوکیا ۵

یکی از سه مدل اصلی معرفی شده توسط نوکیا در کنگره موبایل بارسلون، مدل نوکیا ۵ است که از نوکیا ۳ نیرومندتر و از نوکیا ۶ ضعیف‌تر است. بااین‌وجود تفاوت این دستگاه با دو مدل دیگر چیست و باید چه انتظاری از آن داشت؟ برای دانستن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

این تلفن همراه ازنظر ظاهری شباهت زیادی با دو مدل دیگر عرضه شده دارد ولی درعین‌حال بسیار ساده ولی جذاب است و بدنه‌ای مستطیلی شکل این مدل با انحنایی بیشتر از نوکیا ۳ اندک در کناره‌ها، ظاهری ظریف‌تر دارد و با توجه به ساختار قرارگیری دوربین در پشت آن نیز ازنظر ظاهری به‌سادگی از مدل یاد شده قابل‌تشخیص است.

ازنظر سخت‌افزاری نیز علیرغم این‌که این دستگاه به‌عنوان یک مدل ‌بالاتر از نوکیا ۳ در نظر گرفته می‌شود ولی بازهم پیشرفت آن تنها در بخش‌هایی محدود به چشم می‌خورد و بسیاری از مشکلات یاد شده در بررسی اولیه نوکیا ۳ به این مدل نیز وارد است. نوکیا ۵ یک پردازنده ۸ هسته‌ای شرکت کوالکام از نوع اسنپ دراگون ۴۳۰ را بر روی خود دارد که به‌مراتب از مدل نوکیا ۳ نیرومندتر به‌حساب می‌آید. بااین‌حال همچنان شاهد وجود رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ گیگابایتی بر روی این دستگاه هستیم که اندکی غیرمعقول به نظر می‌رسند.

دوربین اصلی نوکیا ۵ از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است که یک مقدار استاندارد برای این تلفن همراه ۲۰۰ یورویی به‌حساب می‌آید و دوربین جلوی این دستگاه نیز کیفیتی مشابه با نوکیا ۳ دارد و می‌توان با آن عکس‌هایی ۸ مگاپیکسلی برداشت نمود. نمایشگر این دستگاه نیز ۵٫۲ اینچی و از نوع ال‌سی‌دی IPS است که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند، این امر موجب شده است که با توجه به ابعاد بزرگ‌تر و رزولوشن مشابه با نوکیا ۳، عملا کیفیت نمایشگر نوکیا ۵ اندکی ضعیف‌تر از برادر ارزان‌قیمت‌تر آن (۲۸۲ پیکسل در هر اینچ در برابر ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ) به‌حساب بیاید.

از دیگر امکانات این مدل نیز می‌توان به باتری ۳۰۰۰آمپری و حسگر اثرانگشت اشاره کرد که بازهم تفاوتی با نوکیا ۳ ندارند. در پایان بازهم باید یادآور شد که این متن تنها یک نگاه اولیه به این محصول است و برای این‌که بتوان به‌صورت دقیق درباره نوکیا ۵ نظر بدهیم ابتدا باید این دستگاه را مورد آزمایش قرار داده و در ادامه به نوشتن نقدی کامل برای آن بپردازیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا