اخبار

نگاهی مختصر به “ایموجی” های اندروید N

شرکت بزرگ و معتبر گوگل در روزهای گذشته اعلام کرد که ایموجی های (Emoji) نسخه بعدی Android با نام رمز N،دستخوش تغییراتی خواهد بود.
این روزها بحث درباره نسل جدید سیستم عامل های هوشمند گوگل یعنی اندروید،موضوع داغ رسانه هاست.همه منتظرند تا اطلاعاتی از ویژگی ها و خصوصیت های جدید یا بهبود یافته Android N بدست آورند.بنظر میرسد که گوگل قصد دارد تا در اندروید N حتی به کوچیکترین جزئیات نیز توجه کند.در همین راستا،گوگل سرانجام از شکلک هایی شبیه به انسان رونمایی کردند که از نسخه های قبلی با بهبود های بنیادینی در ورژن بعدی که انتظار میرود نسخه ۷م سیستم عامل محبوب اندروید باشد قرار بگیرند.
اما تغییرات تنها در همینجا خلاصه نمیشود.چرا که ایموجی های سابق کمی پر رنگ و لعاب و با جزئیات تر شده اند و راحت تر میتوانند گویای احساسات درونی ما در قالب Boble Faces باشند.
به تازگی در وبلاگ رسمی Emojipedia،تصاویر تعدادی از ایموجی های توسعه یافته منتشر شده که تغییرات و جزئیات در آن بیداد میکند.
Emoji's
از جمله نکات مثبتی که مشاهده میشود وجود شکلک های انسان نما با جزئیات بیشتر همچون جنسیت (زن – مرد) سن(کودک – نوجوان – میان سال)نژاد(سفید پوست – سیاه پوست و…) به چشم میخورد.
تغییراتی که در Emoji ها صورت گرفته بسیار مشابه با Apple IOS هستند که جزء نکات مثبت به حساب میاید. بدین ترتیب با دسته ای از شکلک های جدید شما کاملا قادر خواهید بود که وقتی درحال گفتگو با کسی هستید،منظور خود را برای وی آشکار کنید.
شما میتوانید مقایسه ای بین Emoji های اندروید N با سایر نسخه های پیشین داشته باشید.

Android N
Android N
Old Android
Old Android

 
اما انتقاد هایی کوتاه به برخی از آنها وارد است.مثلا در تصویر زیر که ماتفاوت بین دو نسخه آینده و گذشته است،ما شاهد عدم وجود جنسیت و یا نژاد در دسته پلیس و کارگر هستیم.البته نمیتوان منکر زیبایی این اثر شد اما در صورت مواجه شدن در شرایطی خاص برای کاربر،وی نمیتواند گویای وضع واقعی خود باشد.
cc2.0
لازم به ذکر است که سیستم عامل های Android سال هاست که توسط گوگل خریداری شده و آنها وظیفه ساخت و توسعه پلتفرم مذکور را برعهده دارند.
 
در این سال ها رقابت بین گوگل و اپل بر روی سیستم عامل های گوشی های هوشمند بسیار قوت گرفته و هردو طرف ماجرا سعی در انتشار و بهبود بهترین سیستم عامل موجود در بازار را دارند.اگر واقع بین باشیم شاید در سویی از ماجرا Apple پیروز این میدان بوده است.اما آیا Google قصد جبران مافات و سبقت گوی رقابت را از رقیب دیرینه ی خود را دارد؟
ظاهرا با Android N گوگل قصد پیشروی در راستای جذب نظر مثبت مردم را دارد.باید دید آنها میتوانند بازار را بیش از پیش در دست بگیرند یا خیر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا