اخبار

هدست واقعیت مجازی گوالکام به زودی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت

شرکت کوالکام در نمایشگاه IFA 2016 میزبان یک رویداد خبری بود که در آن صحبت‌های جالبی در خصوص هدست واقعیت مجازی شد. این کمپانی در کنار رونمایی از هدست واقعیت مجازی VR820 مبتنی بر تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، از ارائه مجموعه طرح‌هایی خبر داد که قرار است به زودی در اختیار ۵۰ تولیدکننده برای کمک در هزینه‌ تولیدات قرار می‌گیرند.
طی یک رویداد خبری بی سر و صدا در گوشه‌ای از نمایشگاه IFA 2016 برلین، کمپانی کوالکام از طرح جدید خود برای عرضه هدست واقعیت مجازی با دریافت هزینه‌ای نازل خبر داد. این شرکت تولیدی در حال کار بر روی یک سری از طرح‌ها بوده که مربوط به گجت‌های خانگی است و اینک باید به این صف هدست واقعیت مجازی را نیز اضافه کنیم.
از آنجا که چنین اتفاقی در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز رخ می‌دهد، این شرکت مجموعه‌ای از طرح‌ها را به تولیدکنندگان و طراحان ارائه خواهد کرد تا تنها تمرکز این شرکت‌ها بر روی توسعه هدست‌هایشان خرج شود. نتیجه‌ی این کار کاملاً چیزی شبیه به عرضه نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی کاملاً برجسته خواهد بود که هزینه‌ی بسیار کمتری را نسبت به هدست‌های کنونی نیازمند خواهند بود.
هدست واقعیت مجازی کوالکام VR820 به تنهایی شباهت زیادی به هدست GearVR سامسونگ و اوکولوس دارد؛ هرچند که دو دوربین خارجی در قسمت جلویی این هدست قرار گرفته‌اند. این هدست واقعیت مجازی که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود، با ردیاب چشم، ردیاب حرکتی شش محوره و یک جفت صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن ۱,۴۴۰ در ۱,۴۰۰ پیکسل همراه شده است.
این‌گونه به نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد داشته باشد طی مدتی طولانی هزینه‌های هدست واقعیت مجازی را کاهش دهد؛ اما ارزش آن کاملاً مشابه با استراتژی اسنپدراگون در گوشی‌های هوشمند خواهد بود. این شرکت همچنین قرار است از سری طرح‌های مرجعی برای گوشی‌های هوشمند سطح‌های مختلف رونمایی کند که بیش از ۵۰ تولیدکننده از آنها استفاده خواهند کرد.
اسنپدراگون پس از آن از سیستم‌های طراحی شده‌ای استفاده خواهد کرد که پایه و مبدا گجت‌های آن‌ها بوده و به طور چشمگیری هزینه‌های تحقیق و توسعه و البته طراحی را کاهش می‌دهد. پس از آن بازار با سرعت کمی مملو از گوشی‌های هوشمندی خواهد شد که صدها دلار ارزان قیمت‌تر از محصولات کنونی هستند.
 

هدست واقعیت مجازی

 
ما یک نسخه آزمایشی از هدست واقعیت مجازی VR820 اسنپدراگون را طی رویداد کوالکام تست کردیم. تمامی قطعات به کار رفته در این هدست مناسب هستند. این بدان معنا خواهد بود که دقیقاً آزادی عمل آن مشابه با گوشی‌های هوشمند است. به همین جهت شما به طور طبیعی تجربه یکپارچه‌تری را به دست خواهید آورد. در یکی از دمو‌هایی که مشاهده کردیم، در مجموعه‌ای از سیاه‌چال‌های که ‌بی‌شباهت به سیاه چال اژدها در سریال تاج و تخت نبود، قرار داشتیم.
یکی دیگر از دمو‌ها برای نشان دادن قدرت ردیاب حرکتی شش محوره هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون بود که خود را در یک اقیانوس همراه با یک هشت پای زیبا دیدیم. ما در این تجربه جالب قادر بودیم به سمت آن راه بروم، خم شویم و آن را به دقت مشاهده کنیم و این در حالی بود که این موجود، پاهایش را به دور کاراکتر ما پیچیده بود. تجربه‌ای که مابا این هدست به دست آوردیم واقعاً فوق‌العاده بود.
منبع :engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا