اخبار

هر آنچه از اپل آیفون ۵G می دانیم

شبکه ۵G این روزها شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند را برآن داشته تا به توسعه دیوایس های حرفه ای بپردازند. از جمله آنها باید به سامسونگ، سونی، ال جی، هوآوی، اوپو، ZTE و چندی دیگر اشاره کرد. متاسفانه این شبکه چندان فراگیر نیست و در برخی از شهرهای محدود می توان آن را دردسترس قرار داد.

اما شرکت اپل با وجود سابقه درخشان همچنان به تولید مدل های ۴G می پردازد و مشخص نیست چه زمانی را برای عرضه آیفون ۵G در نظر گرفته است. محصولی که پیش بینی می شود در آینده نزدیک برند کوپرتینویی برنامه ای برای آن داشته باشد و باید انتظارات بسیاری هم داشت.

اپل شاید همیشه پیش از دیگر شرکت ها وارد عمل می شود اما حرکتی قابل توجه از خود نشان داده تا اثبات کند برند معمولی در بازار به حساب نمی آید. در این مطلب قصد داریم هر آنچه از آیفون ۵G می دانیم را مطرح کنیم. اسمارتفونی که طی سال های گذشته شایعات فراوانی پیرامون آن منتشر شد و بدون شک اظهار نظر درباره آن بیهوده نخواهد بود.

 

تاریخ معرفی اپل آیفون ۵G

  • زمانی از سال ۲۰۲۰

اپل تاکنون اشاره ای به آیفون ۵جی نداشته و پیدا نیست چه زمانی را برای معرفی آن در نظر گرفته است. براساس گزارش های اخیر، این شرکت سال ۲۰۲۰ یکی از آیفون ها را به شبکه ۵جی مجهز می کند. اما در آیفون های ۲۰۱۹ همچنان باید به شبکه ۴G LTE بسنده کرد و قرار نیست با مدل های چشمگیری رو به رو شویم. اگر تا آن زمان نمی خواهید صبر کنید باید به محصولات سامسونگ، ال جی، اوپو و هوآوی اکتفا نمایید. زیرا پیش از سال ۲۰۲۰ مدل ۵G توسط اپل در بخش آیفون از راه نمی رسد.

به طور معمول اپل هر سال سپتامبر را برای رونمایی خانواده جدید آیفون ها در نظر می گیرد. این بدان معناست که سال ۲۰۲۰ و سپتامبر آن سال این دیوایس معرفی خواهد شد. در حال حاضر هیچ اسنادی وجود ندارد که اثبات کند به طور حتم سال آینده نسخه ۵جی آیفون را مشاهده خواهیم کرد.

شایعات آیفون ۵جی اپل

۲۲ جولای ۲۰۱۹: اپل احتمالا بخش مودم اینتل را برای تولید مودم ۵جی آیفون خریداری کند

براساس گزارش ها و به نقل از The Wall Street Journal، اپل ممکن است بخش مودم ۵جی اینتل را به رقم ۱ میلیارد دلار خریداری کند. به نوعی این حرکت اپل خرید طرح کسب و کار مودم ۵G اینتل است و این شرکت می تواند خود به تولید مودم مورد اشاره بپردازد.

اینتل از اواخر آوریل مشخص شد که می خواهد از کسب و کار مودم ۵جی خارج شود و خبر معامله بزرگ سال ۲۰۱۹ اپل ممکن است در اواخر ماه جولای اعلام شود.

۱۸ ژوئن ۲۰۱۹: تحلیلگران معتقدند آیفون ۵جی سال ۲۰۲۰ از راه می رسد

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل مدعی شد این شرکت آیفون ۵.۴ اینچی و ۶.۷ اینچی با صفحه نمایش اولد را ارائه می دهد که از شبکه ۵جی پشتیبانی می کند. همچنین یک مدل ۶.۱ اینچی اولد با پشتیبانی شبکه LTE در سال ۲۰۲۰ از راه می رسد. به گفته کو تا سال ۲۰۲۱ تمامی آیفون ها به پشتیبانی شبکه ۵جی خواهند پرداخت. بنابراین اپل تا سال ۲۰۲۳ تولید مودم ۵جی را انجام خواهد داد.

۱۶ آوریل ۲۰۱۹: اپل و کوالکام مسئله حقوقی را حل کردند و اینتل از بخش ۵G خارج می شود

پس از گذشت دو سال وجود اختلافات قانونی میان شرکت اپل و کوالکام، آوریل ۲۰۱۹ این دو کمپانی مسئله بین یکدیگر را حل کردند. البته این حل و فصل موجب شد تا اپل غرامتی به کوالکام پرداخت و به مدت شش سال این شرکت در بحث مودم با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این قرارداد از اول آوریل ۲۰۱۹ آغاز شده است.

البته در کنار این قرارداد، توافقات بیشتری هم میان اپل و کوالکام انجام گرفت. این امر موجب شد تا پیش بینی شود اپل بخواهد زودتر از سال ۲۰۲۰ یک آیفون ۵جی را عرضه دارد. کوالکام نیز در حال حاضر دارای یک مودم ۵جی بوده و همکاری آن با اپل موجب می شود تا زودتر از موعد شاهد عرضه گوشی هوشمند ۵جی باشیم.

در همین بین اینتل هم اعلام کرد که از کسب و کار ۵جی خود خارج خواهد شد. اینتل درباره علت خروج بیان داشت که مشخص شده است هیچ مسیر مشخصی برای سودآوری و بازده مثبت وجود ندارد.

۷ فوریه ۲۰۱۹: اپل مودم اختصاصی طراحی می کند

به گزارش رویترز، اپل درصدد است تا مودم اختصاصی طراحی کند. این امر موجب خواهد شد تا شرکت کوپرتینویی در آینده نزدیک حتی تولید مودم هم انجام دهد. بنابراین اگر این خبر صحت پیدا می کرد، بدون شک اپل آیفون ۵جی زودتر از موعد راهی بازار می شد. البته دقیقا مشخص نیست اپل چه برنامه ای برای آیفون ۵جی دارد و احتمالا در آینده نزدیک و اواخر سال ۲۰۱۹ مشخص خواهد شد.

به نظر می رسد اپل روی مودم اختصاصی فعال است و بزودی این خبر رسانه ای می شود. پیدا نیست کوپرتینویی ها تولید چیپ مودم نسل بعدی خود را برعهده کدام تراشه سازی قرار می دهند. اگر اپل خود توسعه دهنده مودم باشد بدون شک همانند پردازنده هایی که تولید می کند، می تواند مودم های سریعی را برای شبکه های ارتباطی محصولات خود ایجاد کند.

۵ نوامبر ۲۰۱۸: آیفون ۱۲ اولین گوشی هوشمند ۵G

The Fast Company سال ۲۰۱۸ گزارش داد که اپل سال ۲۰۲۰ مودم ۸۱۶۱ اینتل را به عنوان یک مودم ۵G در آیفون ۱۲ به کار می گیرد. همین امر موجب شده تا شایعاتی درباره آیفون ۱۲ و پشتیبانی آن از شبکه ۵G منتشر شود.

البته تا زمانی که شرکت اپل خود حقایق را آشکار نسازد نمی توان به پیش بینی ها اکتفا کرد. بنابراین باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر ماند و مشخص شود آیا آیفون ۵G در کار است یا خیر.

آیفون ۱۰

معرفی ۲۰۱۷, سپتامبر
وضعیت عرضه شده در نوامبر ۲۰۱۷

نمایشگر

نوع Super Retina لمسی خازنی (اولد), اولد, ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۵.۸ اینچ (~۸۲.۹% نسبت نمایشگر به بدنه), نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹
رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل (~۴۵۸ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ شیشه‌ی مقاوم در برابر خراش
– پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10
– نمایشگر با قابلیت نمایش رنج وسیعی از رنگ‌ها
– نمایشگر ۳D Touch
– نمایشگر True-tone

بدنه

ابعاد ۱۴۳.۶ در ۷۰.۹ در ۷.۷ میلی‌متر
وزن ۱۷۴ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه, فریم از جنس فولاد ضد زنگ
– گواهی IP67 (مقاوم در برابر گرد و خاک و آب تا ۱ متر و ۳۰ دقیقه)
– Apple Pay
سیم‌کارت نانو-سیم

پلتفرم

سیستم‌عامل iOS 11
تراشه Apple A11 Bionic
پردازنده مرکزی ۶ هسته‌ای (دو هسته‌ی Monsoon و چهار هسته‌ی Mistral)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (سه هسته‌ای)

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۶۴/۲۵۶ گیگابایت, ۳ گیگابایت رم

دوربین

اصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسل، f/1.8 و f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، دو برابر بزرگنمایی اپتیکال، فلاش چهارگانه (dual tone) ال‌ای‌دی
قابلیت‌ها برچسب‌گذاری جغرافیایی, ضبط همزمان ویدئو ۴K و عکس‌برداری با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره و لبخند, HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps
سلفی ۷ مگاپیکسل, f/2.2, 1080p@30fps, 720p@240fps, تشخیص چهره, HDR, پاناروما

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی.
– آداپتور تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعت
شارژر تا ۶۰ ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها Face ID, شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما, فشارسنج
– شارژ سریع باتری: ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه
– شارژ بدون سیم Qi
– دستورات صوتی سیری
– سرویس ابری آی‌کلاد
– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/AAX+/AIFF
– پخش‌کننده‌ی MP4/H.264
– ویراستار عکس/ویدئو/صدا
– ویراستار اسناد

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰, A2DP, LE
GPS بله, با A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC بله (فقط با Apple Pay)
رادیو خیر
USB ۲.۰

متفرقه

رنگ‌ها خاکستری, نقره‌ای
محدوده قیمت ۱۱۵۰ یورو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا