اخبار

هفته اول ژانویه ۲۰۱۸ زمان رونمای از گلکسی S9

سامسونگ به علت ضرردهی برای نوت ۷ برنامه های فراوانی را در سال ۲۰۱۷ پیاده کرد. از جمله آن ها تسریع در رونمایی از گلکسی S8 و همچنین نوت ۸ بود. از این رو برای رقابت بیشتر با ایفون نیز این شرکت قصد دارد که پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی S9 را در هفته اول ژانویه ۲۰۱۸ یعنی دیماه رونمایی کند.
در همین راه، پنل های OLED برای گلکسی S9 به سرعت در حال طراحی و ساخت هستند، و باید انتظار داشته باشیم که این پنل ها نیز به زودی به صورت عمده برای سامسونگ و ساخت گلکسی S9 آماده شوند.
اگر نگاهی به روال ساخت گلکسی S8 بیندازیم، در ژانویه سال ۲۰۱۷ پنل های OLED آن آماده ساخت شدند و این گوشی ۳ ماه پس از آن آماده رونمایی شد. منابع نزدیک به غول فناوری کره‌ای مورد بحث بر همین اساس به‌درستی نتیجه‌گیری کرده‌اند که شاید گلکسی اس ۹ زودتر از موعد مورد انتظار و در اواخر ماه ژانویه معرفی شود. منبع این خبر همچنین اشاره کرده که عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ از اواسط ماه فوریه آغاز خواهد شد. ایده‌ی مطرح شده در بالا چندان هم غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا بنا به اعلام شایعات، دو گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس دقیقا با نمایشگرهایی به ابعاد ۵.۷۷ اینچی و ۶.۲۲ اینچ به بازار عرضه خواهند شد؛ نمایشگرهایی که در نسل فعلی این محصولات یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز به‌کار گرفته شده‌اند. افزون بر این، طراحی نمایشگر مدل بعدی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ از نوع اینفینیتی دیسپلی خواهند بود. البته سامسونگ باید در این گوشی‌های جدید، دوربین دوگانه‌ی مورد استفاده در گلکسی نوت ۸ را با کمی تغییر به گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ خود نیز اضافه کند.
باید در نظر داشته باشیم که سامسونگ به دلیل رقابت شدیدی که با اپل و آیفون ۸ دارد زود تر دست به اقدامی فوری زده تا بتواند رویکرد کاربران به آیفون ۸ را کم کند و با رونمایی از گلکسی S9 بتواند بازار سال ۲۰۱۸ را نیز همچون ۲۰۱۷ در دست گیرد. با توجه به قیمت آیفون ۸ که در شایعات مختلف بارها به آن اشاره شده، شاید برخی از کاربران این گوشی هوشمند را حداقل تا دو سال پس از خرید، با مدل‌های جدید تعویض نکنند و بنابراین اگر سامسونگ می‌خواهد نظر مشتریان آیفون ۸ را به محصولات خود جلب کند، باید گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ را زودتر از موعد به بازار عرضه کند تا شاید بدین طریق بخش کمی از موفقیت آیفون ۸ بکاهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا