اخبار

هنوز هم با تمام شدن مشکلات آیفون ۱۰ تنها ۲ الی ۳ میلیون دستگاه قابل فروش است

KGI گزارش کرد که تنها چند روز مانده به عرضه گوشی آیفون ۱۰ ، فقط ۲ الی ۳ میلیون از این دستگاه آماده عرضه جهانی است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه تولید آیفون‌ ۱۰ اپل، بورد منعطف برای آنتن این گوشی است که پیچیدگی تولید و همچنین امکانات محدود شرکت Murata به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی این ماژول، تولید آیفون ۱۰ را با مشکل روبه‌رو کرده بود.
دو شرکت موراتا و کریر تک مسئول طراحی آنت های متفاوت آیفون ۱۰ هستند و این آنتن ها یکی از مشکلات دیر عرضه شدن و کم عرضه شدن این گوشی می باشند؛ در هر صورت بیش از ۶۰ درصد از ماژول‌های مورد نیاز توسط موراتا تولید خواهد شد. موراتا با مشکلاتی دست به گریبان است که تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ حل نخواهند شد و از این‌رو کریر تک وظیفه‌ی تأمین نیاز اپل را به عهده گرفته است. کریرتک ظرفیت تولید خود را از ماه نوامبر افزایش خواهد داد.
از طرف دیگر دوربین تله فوتو آیفون ۱۰ دارای یک مدار جداگانه نیز هست که مشکلاتی بر سر تامین آن نیز به وجود آمده. به نظر می‌رسد تولیدکننده‌ی مدار مورد نیاز برای دوربین اصلی آیفون ۱۰ با مشکلاتی در کیفیت تولید این لنز روبه‌رو بوده است. همچنین باید به کیفیت سنسور مادون قرمز مورد استفاده در آیفون ۱۰ اشاره کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، مشکلات موجود در تولید این ماژول باعث این شده بود که عملکرد آیفون ۱۰ در شناسایی چهره‌ی کاربران آنچنان که باید خوب نباشد.
KGI عرضه اولیه این دستگاه را که قبلا بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون اعلام کرده بود حال به ۲۰ الی ۲۵ میلیون دستگاه کاهشد داده است. با وجود این پیش‌بینی، به نظر می‌رسد که اپل ۲ تا ۳ میلیون دستگاه آیفون برای عرضه در سوم نوامبر راهی بازار خواهد کرد. اپل با رفع مشکلات موجود، عرضه‌ی آیفون ۱۰ را از ابتدای سال آینده‌ی میلادی افزایش خواهد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا