اخبار

هوآوی نسبت به دعاوی حقوقی ورایزن واکنش نشان داد

مدتی است که شرکت های ورایزن و هواوی بر روی مسائل حقوقی مربوط به پتنت های مختلف وارد دعاوی گوناگونی شده اند، این دعاوی به اندازه ای بالا گرفت که ورایزن به منظور کوتاه شدن دست هواوی از دریافت خسارت در باره با نقض فراگیر پتنت های این شرکت، پیشنهاد تصویب یک قانون را به کنگره ایالات متحده آمریکا داده است.

خبرگزاری رویترز اخیرا با ارائه گزارشی جدید درباره این دعوای حقوقی اعلام کرده است که بالاخره مدیران هواوی چند روز پس از پیشنهاد ورایزن به کنگره از واکنش نشان دادند. هواوی اعلام کرده است که مذاکرات جای میان این شرکت و ورایزن تنها درباره نقض پتنت های خود و در راستای فعالیت های تجاری رایج و معمول می باشد، به همین جهت این درخواست را از همگان دارد که از سیاسی شدن آن جلوگیری شود. شایان به ذکر است که ورایزن، شرکت مخابراتی ایالات متحده آمریکا می باشد. شخصی آگاه درباره موضوع و جزئیات مذاکرات میان این دو غول تکنولوژی بیان کرده است که ورایزن که سابقه طولانی در زمینه تولید دستگاه های مخابراتی دارد، خواستار پرداخت حق استفاده از مجوزهای خود برای استفاده شدن در بیش از ۲۳۰ پتنتی است که روی هم رفته حدود یک میلیارد ارزش مادی دارد.

از طرفی آقای مارکو روبیو به عنوان سناتوری جمهوری خواه، درخواست هواوی را درباره این پرونده کاملا بی اساس دانسته و به دنبال آن پیشنهاد تصویب یک اصلاحیه بر روی قانون مجوز دفاع ملی را ارائه کرده است که در راستای نگرانی های امنیت ملی بوده و ممنوعیت گستره ای را برای استفاده از پول فدرال آمریکا برای خرید محصولات تولیدی شرکت چینی هواوی به همراه دارد. اما آقای سانگ به عنوان یکی از مسئولان هواوی در این رابطه این گونه اعلام نظر کرده است که حقوق مالکیت معنوی یک مسئله مالکیت خصوصی است و نباید جزئی از رقابت‌ ها، مذاکرات تجاری و ادعاهای دیگری که کشورها نسبت به‌ هم دارند، باشد.

اما همانطور که می دانید از زمان وارد شدن نام هواوی در لیست تحریم های آمریکا هفته می گذرد، همین مدت کافی بوده است که هواوی چالش هایی را تجربه کند که تا به امروز حتی به ذهنش هم نمی رسید که روزی بخواهد درگیر آن شود. به همین دلیل این شرکت حدودا ۳۰ میلیارد از درامدهای خود را در پی ممنوعیت عرضه در ایالات متحده آمریکا از دست داده است، برخی از تحلیل گران بر این عقیده استوار هستند که هواوی به دنبال است که با استفاده از پتنت های ثبت شده خود در آمریکا ضرر و زیان وارد شده به خود را جبران کند. ولی آقای سانگ با تایید کردن مدیرعامل هواوی، بار دیگر تایید کرد که این شرکت قصدی برای استفاده‌ ابزاری و مقابل ‌به ‌مثل ازطریق حقوق معنوی خود ندارد.

گذشته از این موضوعات جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷، یک هیئت منصفه هواوی را به دلیل دزدی اصرار تجاری شرکت مخابراتی T-Mobile مقصر دانسته و دستور داد که مبلغی در حدود ۴.۸ میلیون دلار را به این شرکت آمریکایی بپردازد. البته که آقای سانگ در این مورد نیز اینگونه اظهار نظر کرد، ما نمی خواهیم یک شرکت با منبع اصلی درآمد از فروش پتنت باشیم. هواوی با توجه ‌به خط‌ مشی خود بر‌ کسب‌ و ‌کار اصلی این شرکت متمرکز خواهد بود.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا