اخبار

هوآوی و ثبت سیستم عامل Harmony

سیستم عامل اختصاصی هواوی یکی از مسائلی می باشد که این روزها اطلاعات ضد و نقیض زیادی در مورد آن می شنویم. اما به صورت کلی می دانیم که این غول تکنولوژی چینی هم اکنون در حال کار کردن بر روی این سیستم عامل بوده و برخی از منابع نیز خبر از گذراندن آخرین مراحل تست و بررسی می دهند. با این حال به نظر می رسد که به زودی این سیتم عامل از سمت هواوی معرفی شده و ممکن است که در برخی از محصولات تولیدی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این خبر نیز به صورت رسمی توسط مدیران هواوی اعلام شده است که سیستم عامل این شرکت به صورت کامل از اندروید گوگل پشتیبانی کرده و هیچ مشکلی در زمینه اجرا اپلیکیشن ها نخواهد داشت.

به دنبال این موضوع برای آماده شدن ذهن ها، گویا هواوی اخیرا درخواستی را مبنی بر ثبت شدن نام تجاری هارمونی در اتحادیه اروپا در خواست کرده است که نشان می دهد هارمونی هواوی برای گوشی های هوشمند و کامپیوترها کارایی خواهد داشت. بنابر گزارش های رسمی این درخواست در تاریخ ۱۲ ژوئیه سال جاری ارسال شده و هم اکنون نیز دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا در حال بررسی نام Harmony می باشد. اما نکته جالب توجه در این مورد آن است که هواوی تا پیش از این موضوع دو نام تجاری مختلف را نیز برای سیستم عامل خود ثبت کرده است. تا این لحظه نام های هانگ منگ و آرک نام هایی هستند که به عنوان اسم تجاری سیستم عامل هواوی شناخته می شود.

به هر حال اگر چه هواوی از سال ۲۰۱۵ برنامه های خود را برای داشتن سیستم عاملی اختصاصی تدوین کرده و مراحلی از آن را نیز پشت سر گذاشته بود، اما اقدام اخیر آمریکا برای قرار دادن نام این شرکت در لیست سیاه تحریم ها، سبب این شد که غول فناوری چین تلاش های خود را برای آماده کردن این سیستم عامل با شتاب بیشتری پیگیری کرده و به نظر می رسد که هم اکنون هارمونی احتمالی آماده عرضه شده است. البته که اخیرا مدیران این شرکت اعلام کرده اند که سیستم عامل این شرکت تنها یک راه بکاپ برای بحران فعلی بوده و در صورت بازگشت شرایط به گذشته و همکاری گوگل، آن ها تمایل دارند که محصولات جدید خود را به این سیستم عامل مجهز کنند.

با تمام این وجود شنیده ها حکایت از آن دارد که هانگ منگ، آرک یا هارمونی هواوی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رونمایی می شود. پیش از وقوع چنین اتفاقی نیز این شرکت این سیستم عامل را برای نهایی کردن بررسی های خود بر روی یک میلیون دستگاه نصب کرده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که شرایط برای دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند به چه صورت پیش خواهد رفت.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا