اخبار

هواوی با هدف تمسخر فیس آیدی اپل ، تیزری از میت ۱۰ رونمایی کرد

هواوی امروز تیزری ویدئویی منتشر کرده و هشتگ therealAIphone# را روی آن قرار داده است. در این تیزر فیس آیدی اپل به طور کامل به تمسخر گرفته شده و به طور ظریفی سخن از میت ۱۰ می زند.
هواوی مدعی است که با معرفی جدیدترین پرچم‌دار خود در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) از «گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی حقیقی» ، میت ۱۰ پرده‌برداری خواهد کرد. با صرف‌ نظر کردن از عبارت مبالغه‌آمیز به‌کاررفته در تیزر جدید هواوی، در حقیقت این شرکت چینی، احتمالا یکی از پیشروان اصلی حوزه‌ی هوش مصنوعی در دنیای موبایل خواهد بود. یکپارچه‌سازی یک واحد پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی با تراشه‌ی موبایل، مزیت بزرگی محسوب می‌شود و امکان پردازش‌های سریع‌تر، طول‌عمر بیشتر باتری و امنیت بالاتر برای کاربران به‌ ارمغان می‌آورد.
همانطور که می دانید تراشه Kirin 970 یکی از تراشه هایی است که از واحد پردازشی شبکه عصبی PNU استفاده می کند و آن را قادر می سازد در اکثر پردازش های سنگین و با فلاپس بالا بتواند از پس هر چیزی بر آید.
هواوی در پرچم‌دار پیشین سری میت با نام میت ۹، از یادگیری ماشین برای سازگار کردن سیستم‌عامل گوشی با عادات کاربران استفاده کرد تا بدین ترتیب، توان پردازشی و حافظه‌ی رم گوشی به پرکاربردترین تسک‌های کاربر اختصاص یابد. اگرچه نمی‌توان با قاطعیت درخصوص کارایی چنین قابلیتی نظر داد (چرا که طبق اعلام هواوی، مزایای این قابلیت پس از چند ماه استفاده از گوشی آشکار می‌شود)؛ اما به‌وضوح می‌توان بلندپروازی‌های هواوی در زمینه‌ی بهره‌گیری از هوش مصنوعی در سطح سیستمی را دید.
شاید منظور چینی‌ها از عبارت TherealAIphone، رونمایی از محصولی است که علاوه‌بر سخت‌افزار اختصاصی از قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز برای بهره‌گیری از یادگیری ماشین استفاده می‌کند. به هر حال برای پی‌ بردن به منظور اصلی هواوی از به‌کار بردن واژه‌ی «هوش مصنوعی» در کنار یک گوشی هوشمند و قابلیت‌های آن، تا ۲۴ مهر باید منتظر بمانیم.
میت 10

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا