اخبار

هواوی تأیید کرد؛ دوربین گوشی پی ۹ به یک لنز ساخت لایکا

ماه آوریل شاهد عرضه چندین گوشی هوشمند جدید به بازار جهانی خواهیم بود. دراین‌بین هواوی پی ۹ پرچم‌دار جدید این غول چینی سروصدای بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته است. در تازه‌ترین خبرها هواوی تأیید کرده است که دوربین این گوشی به یک لنز ساخت شرکت لایکا (Leica) مجهز خواهد بود.
ماه آوریل پر از رویدادهای مطبوعاتی سازندگان گوشی‌ها نیست، اما می‌تواند از هر زمان دیگری در سال متفاوت باشد. هواوی، کریو، میزو و اچ تی سی در این ماه از دستگاه‌های جدید خودشان رونمایی خواهند کرد. ما قبلاً در ارتباط با هندست جدید هواوی P9 صحبت کرده بودیم، اما به‌تازگی اطلاعات رسمی از سوی این کمپانی منتشر شده است که می‌تواند به جذابیت این گوشی هوشمند بی افزاید.
شاید علاقه‌مندان به عکاسی بدانند که لایکا (Leica) یکی از نام‌های شناخته‌شده در صنعت دوربین است. این شرکت در ماه فوریه همکاری جدیدی را با هواوی آغاز کرده است و همان‌طور که از قبل می‌توانستیم حدس بزنیم، دوربین گوشی پی ۹ به یک لنز ساخت لایکا مجهز خواهد بود. گوا پینگ، معاون کل هواوی در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را تأیید کرده است. وی دراین‌باره گفته است:

ما به‌زودی از پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند خودمان پی ۹ رونمایی خواهیم کرد که در ساخت آن از همکاری با کمپانی لایکا نیز بهره برده‌ایم. همواره بر این باور بوده‌ایم که جهت ارائه بهترین محصولات، نیازمند همکاری با شرکایی قوی خواهیم بود.

 
Huawei-P9-Leica-leak_1
تا پیش‌ازاین یک خورده فروش به ” Steve Hemmerstoffer ” خبر استفاده دوربین دوگانه ساخت لایکا را در پرچم‌دار آینده هواوی داده بود. علاوه بر آن هواوی پی ۹ به یک بدنه فلزی و اسکنر اثرانگشت در پشت دستگاه مجهز خواهد بود.

مشخصات هواوی پی ۹

انتظار می‌رود که هواوی پی ۹ به یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی باکیفیت Full HD، ۳/۴ گیگابایت رم و فضای داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی مجهز باشد. علاوه بر آن قبلاً تأییدشده است که پرچم‌دار جدید هواوی از یک تراشه ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی Kirin 955، هرچند که تراشه Kirin 950 نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای آن باشد. این گوشی هوشمند از اندروید مارشمیلو بهره می‌برد و در سه مدل پی ۹، پی ۹ مکس و پی ۹ لایت در ۱۸ فروردین‌ماه معرفی خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا