اخبار

هواوی تلفن همراه هوشمند ۵G خود را در سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد

هواوی تلفن همراه هوشمند ۵G خود را در سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد

به تازگی کمپانی هواوی در رابطه با ساخت و عرضه تلفن همراه هوشمند مجهز به فناوری شبکه های ۵G در سال آینده میلادی ابراز امید کرده است.
چائوبین یان به عنوان مدیر خط تولید محصولات ۵G  هواوی در طی سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل علام کرد که این غول چینی قرار است تا تلفن همراه هوشمند پشتیبانی کننده از فناوری ۵G خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی برای فروش آماده کند. این امر به کاربران اجازه خواهد داد تا بتوانند از سرعت بسیار بالای شبکه های ۵G بر روی تلفن همراه هوشمند خود بهره مند شوند. با این وجود نکته اصلی در اینجاست که به احتمال بسیار زیاد فناوری های یاد شده از سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار خواهند شد. یان در این رابطه اعلام کرد که هواوی تصمیم دارد که پردازنده جدید خود را برای تلفن های همراه هوشمند پشتیبانی کننده از فناوری ۵G بسازد و دستگاه های مربوط را در طی ۱۲ ماه اینده آماده کرده و برای مصرف کاربران به بازار عرضه کند.
لازم به ذکر است که اخبار یاد شده دقیقا بعد از این که هواوی اولین مودم پیشتیبانی کننده از نسل پنجم  خود را به عنوان بخشی از برنامه های این کمپانی در جهت راه اندازه شبکه ۵G تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد، منتشر شد. این مودم که Balong ۵G۱ نام گرفته است می تواند شبکه ۵G بسیاری از برندها از جمله موج های sub-۶GHz و millimeter را پشتیبانی کرده و راه حلی بسیار مفیدی برای کاربران منتظر برای استفاده از شبکه ۵G باشد.
همچنین این کمپانی اظهار داشته است که در حال حاضر همکاری هایی را با بیش از ۳۰ اپراتور بزرگ جهان برای تحقیقات مرتبط با شبکه نسل  پنج آغاز کرده است. با این حال باید دید که این کمپانی در جهت اهداف نه چندان تازه تعریف شده خود تا چه حد پیش خواهد رفت و چه میزان از این اهداف کوتاه مدت به وقوع خواهد پیوست.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا