اخبار

هواوی زمان معرفی گوشی نوا I5 و نوا ۵ را مشخص کرد

شرکت هواوی زمان معرفی دو گوشی نوا۵  و نوا ۵Iرا مشخص کرد. قرار است که این دو گوشی در اواخر ماه میلادی عرضه شود. اخیرا دو محصول جدید به محصولات این شرکت اضافه شده است. این دو گوشی با عناوین گوشی نوا۵  و نوا ۵I شناخته می شوند و فقط کاربران چینی می توانند از این دو گوشی استفاده کنند.

این دو گوشی فقط در بازار چین عرضه خواهد شد. هر دو گوشی در اواخر ماه میلادی جاری عرضه خواهند شد. البته شرکت تصاویری از این گوشی ها را هم در فضای اینترنت منتشر کرده و حتی تصاویر قاب گوشی نوا ۵ هم در فضای اینترنت منتشر شده است. این گوشی ها با حاشیه هایی تولید خواهند شد و حتی حاشیه در بخش پایینی هم وجود دارد. در هر دو گوشی دوربین سه گانه بکار رفته و این دوربین به صورت عمودی قرار گرفته است. حتی فلش نیز در کنار دوربین به چشم می خورد. یک جک ۵/۳ میلی متری و حفره های اسپیکر در این گوشی به چشم م خورد.

اندازه صفحه نمایش ۳۹/۶ اینچ و امولد است و سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده است. تراشه کایرین ۹۸۰ قدرت این گوشی را تامین می کند. ۴۸ مگاپیسل مقدار رزولوشن دوربین است. باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت انرژی گوشی را تامین کرده که می تواند با ۴۴ وات سریع شارژ شود. مشخص است که گوشی میان رده خیلی خوبی است ولی شرکت جزئیات بیشتر و قیمت آن را منتشر نکرده است. دو سیم کارته بوده و می توان از یک سیم کارت هم استفاده کرد ، حتی سیم کارت های نانو هم قابلیت استفاده دارند.

سیستم عامل آن ها اندروید پای بوده و رابط کاربری هم EMUI 9.1 است. پردازنده مرکز هشت هسته ای بوده و آرایش هشت هسته به صورت دو هسته‌ی ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۱.۹۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 است که قدرت این گوشی ها را تامین می کند.

حافظه خارجی به صورت میکرو اس‌دی، تا ۵۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۶ یا ۸ گیگابایت رم مقادیر حافظه ای است که برای این دو گوشی مدنظر گرفته شده است. نوع دوربین TOF 3D camera است و قابلیت های فلش HDR ،LED، پانوراما در آن به کارگرفته شده است. دورربین سلفی ۲۵ مگاپیسکل دقت دارد و مشخص است که کاربر می تواند تصاویر با کیفیتی را تهیه کند. قابلیت کاهش نیز صدا از طریق میکروفن در آن استفاده شده است. باتری غیر قابل تعویض و لیتیوم یونی است. حسگرهای اثر انگشت، شتاب سنج، مجاورت و قطب نما در این گوشی ها به کارگرفته شده و مشخص است که با کلیه امکانات عرضه خواهد شد تا کاربر بتواند متناسب با نیازهای خود از آن ها استفاده کند.

فناوری های   GSM/LTE/HSPA به کار گرفته شده است. شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات نیز مشخصات نرم افزاری و ارتباطی گوشی را تکمیل می کنند و در رنگ های مشکی و آبی عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا