اخبار

هواوی ساخت نکسوس سال ۲۰۱۶ را نیز برعهده خواهد داشت

ساخت نکسوس‌های امسال بر عهده‌ی ال‌جی و هواوی بوده است. به اعتقاد بسیاری هواوی که سازنده‌ی نکسوس ۶ پی بوده، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است و به نظر می‌رسد با توجه به این عملکرد خوب، هواوی سال بعد نیز ساخت نکسوس‌های گوگل را برعهده خواهد داشت.
امسال ال‌جی و هواوی گوشی‌های نکسوس را برای گوگل تولید کردند. ال‌جی ساخت نکسوس ۵ ایکس که نکسوسی ارزان‌ تر بود را برعهده داشت و این بار سوم شرکت کره‌ای بود که در این زمینه با گوگل همکاری کرد. از طرفی هواوی در اولین همکاری خود با گوگل، نکسوس بالارده با بدنه‌ی فلزی با نام نکسوس ۶ پی را تولید و طراحی کرد و به عقیده‌ی بسیاری عملکرد بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته است. حالا گزارش‌های جدید از چین خبر از همکاری دوباره‌ی گوگل و هواوی در سال آینده در زمینه‌ی ساخت نکسوس جدید می‌دهند.
این خبر را پن جیوتنگ، تحلیلگر ارشد چینی فاش کرده است. او اشاره کرده است که تمامی نکسوس‌های سال ۲۰۱۶ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ شده و ساخت یکی از گوشی‌ها را نیز هواوی برعهده خواهد داشت. با توجه به این که گوگل و هواوی هیچ گاه سخن از نکسوس دوم را به میان نیاورده‌اند می‌توان گفت که سخنان جیوتنگ در حال حاضر کاملا شایعه هستند. البته با توجه به تجربه‌ی بسیار خوب همکاری گوگل و هواوی در زمینه‌ی ساخت گوشی هوشمند، ساخت نکسوس بعدی توسط شرکت چینی دور از ذهن نیست.
البته آقای جیوتنگ اطلاعات بیشتری را ارائه نداده است و در حال حاضر برای سخن گفتن از این مشخصات نیز بسیار زود است؛ چرا که در حدود ۹ ماه تا زمان معرفی گوشی جدید نکسوس زمان باقی مانده. البته با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸۲۰ اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد می‌توان استفاده از آن در نکسوس‌های آینده را محتمل دانست. به علاوه با توجه به عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون ۸۲۰ در زمینه‌ی گرافیکی و نیز تست‌های بنچمارک، انتظار می‌رود این پردازنده در گوشی‌های بسیار دیگری نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی به کار گرفته شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا