اخبار

هواوی پی ۲۰ معرفی شد

سرانجام، هواوی پی ۲۰ به طور رسمی معرفی شد. این گوشی با قابلیت هوش مصنوعی به همراه سری دیگر، هواوی پی ۲۰ پرو رونمایی شد.
هواوی پس از پشت سر گذاشتن روزهای طلایی به قول خود وفا کرد و سر انجام گوشی هواوی پی ۲۰ را با تغییرات بسیار زیاد و جهش مانند به نمایش گذاشت؛ جهشی که هواوی تلاش کرده آن را با استفاده از عدد «۲۰» به جای «۱۱» نشان دهد. آیا کمپانی چینی هواوی برای رقابت با سایر تولیدکنندگان بزرگ آماده شده است؟

طراحی و ساختار هواوی پی ۲۰

هواوی توانست با الهام گیری از طرح آیفون ایکس، نمایشگر بسیار خوش سیما و کاملا فول اسکرین شده را با یک بریدگی در بالای صفحه به دنیا معرفی کند. در این بخش بریدگی، دوربین سلفی، اسپیکر earpiece و دیگر سنسورها جای گرفته‌اند. در بخش پایینی نیز باز می‌توان کلید هوم و اسکنر اثر انگشت را پیدا کرد.
هواوی پی 20صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی با فناوری “IPS LCD”، وضوح ۱۰۸۰×۲۲۴۴ و نسبت ۱۸٫۷:۹ در گوشی قرار گرفته که بسیار منحصر به فرد خواهد بود. در صورت تمایل، کاربران می‌توانند بریدگی بالای صفحه را به صورت نرم افزاری مخفی کنند تا نمایشگری یکپارچه پیش روی آنها باشد.
در گوشی هواوی پی ۲۰ دوربین دوگانه اصلی با چینش عمودی در پشت گوشی قرار گرفته است و در کنار تغییر سنسور های موجود در این دوربین، کلیات سخت افزاری آن نیز تغییراتی را به همراه داشته است.

جزییات فنی هواوی پی ۲۰

آن طور که هواوی در میت ۱۰ از تراشه کایرین ۹۷۰ خود با هوش مصنوعی رونمایی کرد، در این گوشی نیز پردازنده کایرین ۹۷۰ با سیستم پردازش عصبی در کنار ۴ گیگابایت رم، دستورات کاربران را در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش خواهد کرد. به علاوه، کاربران می‌توانند اطلاعات را روی حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ذخیره کنند. همچنین یک باتری ۳ هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد.
البته طبق شایعاتی که طی چند روز گذشته به گوش می رسید، این گوشی به دوربین سه گانه مجهز نشد در عوض، سازندگان از سیستم دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/1.6 و پیکسل‌های ۱٫۵۵ میکرومتری و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.8 بهره خواهند برد تا بتوان تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کرد. وجود لرزشگیر اپتیکال (برای سنسور اصلی)، فوکوس خودکار تشخیص فاز، زوم دو مرحله‌ای و تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملکرد دوربین پشتی را کامل می‌کنند.
جالب است که بدانید این گوشی دارای ضبط ویدیویی با نرخ فریم ۹۶۰ است که می توان با آن تصاویر فوق العاده ای را ثبت کرد. هرچند، این ویژگی تنها به وضوح ۷۲۰p محدود است که احتمالا با عرضه نسل‌های جدیدتر، شاهد ارتقای آن خواهیم بود.
دوربین سلفی این گوشی نیز ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است که می تواند دل بسیاری از دوست داران دوربین های سلفی را شاد کند!
از دیگر ویژگی‌های قابل توجه هواوی پی ۲۰ می‌توان به قابلیت Face Unlock به منظور باز کردن قفل دستگاه با شناسایی چهره، یو اس بی نوع C، اندروید ۸٫۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 اشاره کرد.
هواوی پی ۲۰ قرار است از ماه آوریل با قیمت پایه ۶۵۰ یورو به فروش رسد. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از قیمت نسخه مخصوص بازار آمریکا در دست نیست.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا