اخبار

هواوی P Smart گوشی زیبا و خوش قیمت با امکانات زیاد برای جوانان

گوشی جدید میان رده هوآوی با نام Huawei P Smart به بازار ایران وارد شد. این گوشی با داشتن قابلیت های گسترده، ظاهری شکیل و قیمتی مناسب می تواند به عنوان انتخابی مناسب مد نظر نسل جوان باشد.
این گوشی با بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل آندروید یعنی نسخه ۸ و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI 8.0 برای فراهم آوردن جدیدترین امکانات نرم افزاری در آن به همراه یک مانیتور FullView در اختیار کاربران قرار می گیرد. الگوریتم اختصاصی هواوی برای زیبا سازی چهره، گرفتن سلفی با اشاره دست و قابلیت های دیگر Huawei P Smart را به انتخابی ایده آل برای علاقمندان سلفی و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بدل ساخته است.
 
هواوی P Smart گوشی زیبا و خوش قیمت با امکانات زیاد برای جوانان
 

صفحه نمایش FullView: وسعت تصویر

صنعت گوشی های هوشمند به عصر صفحه نمایش های تمام صفحه یا FullView وارد شده اند. P Smart هم از این قاعده مستثنی نیست و از یک مانیتور با اندازه ۵٫۶۵ اینچ با نسبت نمایش ۱۸:۹ و رزولوشن FHD+ معادل ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره مند شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی ۷۶ درصد است که در میان گوشی های میان رده بازار با قیمت مشابه P Smart بی نظیر است. این نسبت به خوبی نشان می دهد که هوآوی در این گوشی هوشمند تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانیتوری بدون حاشیه و با طراحی کارآمد که بیشتر سطح آن با مانیتور پوشیده شده را در اختیار کاربران قرار دهد.
اندازه این مانیتور به خوبی مناسب کار با دو نرم افزار در گوشی در یک زمان در کنار هم می باشد و هوآوی در P Smart امکان تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت را برای این امر پیش بینی کرده است.
این صفحه نمایش از استاندارد ۲٫۵D بهره مند بوده و لبه های آن به شکل منحنی طراحی شده است که این امر به زیباتر و خوش دست تر بودن گوشی کمک زیادی کرده است.
 

بدنه فلزی با طراحی زیبا

بدنه این گوشی فلزی است و در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است. P Smart برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت هم بهره می برد که همانند سایر گوشی های هواوی از سرعت و دقت بالایی برخوردار است. این سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است. ضخامت این گوشی کمتر از ۸ میلی متر و تنها ۷٫۴۵ میلی متر می باشد. گوشه های گرد این گوشی هم موجب قرار گرفتن راحت آن در دست شده است.
 
هواوی P Smart گوشی زیبا و خوش قیمت با امکانات زیاد برای جوانان
 

عکس های با کیفیت با وجود دوربین دو گانه

هواوی برای دوربین اصلی P Smart از لنز دو گانه بهره گرفته است که یک ۱۳ مگاپیکسل و دیگری دو مگاپیکسل است. بهره گیری از دوربین دو گانه در گوشی های رقیب P Smart در برندهای دیگر در این رده قیمتی وجود ندارد و این گوشی اولین مدلی در بازار با این قیمت است که دوربین دوگانه دارد.
بهره گیری از قابلیت PDAF در این دوربین موجب شده سرعت فوکوس در این مدل بالا باشد و حتی از اجسام در حال حرکت هم عکس های شفافی گرفته شود. به علاوه برخی قابلیت های دیگر هم موجب کارآمدی بیشتر عکاسی با این دوربین شده است که از آن جمله می توان به عکاسی با تشخیص حرکت دست،  زیباسازی کارآمد چهره سوژه ها، ۱۶ سطح محو کردن زمینه عکس در حالت بوکه (Bokeh) اشاره کرد. همچنین اندازه دیافراگم بزرگ این گوشی موجب نورگیری مناسب لنز آن شده است. همه این امکانات با وجود چیپ ISP اختصاصی برای این دوربین بسیار سریع کارهای مد نظر کاربر را روی عکس ها پیاده سازی می کند.
دوربین سلفی P Smart هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که در این بخش هم از حالت های زیباسازی در حالت عکاسی پورتره پشتیبانی شده است. به علاوه دوربین سلفی این گوشی با تشخیص دقیق چهره سوژه حتی می تواند جنسیت آن را حدس زده و افکت های لازم را به صورت خودکار به عکس تخصیص دهد.
 

تجربه کاربری روان با رابط کاربری EMUI 8.0 در کنار پردازنده Kirin 659

EMUI 8.0 آخرین نسخه از رابط کاربری Huawei است که در P Smart هم در کنار جدیدترین نسخه سیستم عامل آندورید یعنی نسخه ۸ قرار گرفته است. تلفیق این رابط کاربری با پردازنده هشت هسته ای Kirin، قابلیت یادگیری ماشینی، هوشمندی در تشخیص رفتار کاربر و شرایط محیط، تجربه کاربری متفاوت و پیشرویی را در اختیار کاربران P Smart قرار می دهد.
در پردازنده هشت هسته ای Kirin 659 ، چهار هسته با سرعت ۲٫۳۵ GHz و چهار هسته با سرعت ۱٫۷ GHz کار می کنند. لازم به ذکر است که این پردازنده در گوشی های میان رده و بالارده هوآوی قبلاً هم استفاده شده است از این حیث به عملکرد کارآمد آن اطمینان کامل وجود دارد.
 

سنسور اثر انگشت سریع

هوآوی از نسخه Fingerprint 4.0 برای سنسور اثر انگشت این گوشی بهره گرفته است. این سنسور می تواند در ۰٫۳ ثانیه اثر انگشت کاربر را شناسایی کند که سرعت فوق العاده بالا محسوب می شود. به علاوه این سنسور اثر انگشت در بخش های مختلف گوشی کاربردهای مختلف پیدا می کند، مثلاً در حالت عکاسی سلفی می تواند به عنوان دکمه شاتر عمل کند یا موقع فعال شدن زنگ ساعت گوشی آن را خاموش نماید.
 

قیمت به صرفه

با وجود این امکانات که این گوشی را به یک مدل میان رده کارآمد در مقایسه با رقبای هم رده بدل ساخته، این گوشی با قیمت ۲۲۰ دلار به بازار ایران عرضه شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا