اخبار

هوش مصنوعی Deep Mind گوگل، با نفر اول بازی Go مسابقه خواهد داد

پس از این که آلفا گو اوایل امسال توانست استاد بزرگ کره ای این بازی را با نتیجه ی ۴ به ۱ شکست دهد، آلفاگو ی گوگل به بازیکنی تبدیل شد که دیگران در آرزوی شکست دادن آن ماندند. در حالی که بازی در حال انجام بود، قهرمان این بازی، Ke Lie گفته بود که قادر است تا کامپیوتر دیپ مایند گوگل را شکست دهد. و حالا او این شانس را دارد تا بتواند با این هوش مصنوعی بازی کند. در ۳۷امین دوره ی مسابقات قهرمانی آماتور گو، که در تعطیلات آخر هفته ی امسال در شهر ووکسی چین برگزار شد، یکی از سخنگویان انجمن گو فاش کرد که نمایندگان این انجمن در خال برقراری ارتباط با تیمی که پشت آلفاگو قرار دارد هستند، و تا قبل از اتمام سال یک مسابقه را ترتیب خواهند داد.
این کار یکی از اتفاقات جالب امسال است، به خصوص پس از این که Ke یکبار گفت که قصد ندارد با کامپیوتر دیپ مایند گوگل بازی کند، چون این کامپیوتر سبک بازی او را یاد خواهد گرفت. او به رسانه های چینی گفته است که: ” من قصد ندارم رو در روی آلفاگو بازی کنم چون از عملکردش می توانم بفهمم که بسیار ضعیفتر از من است. من نمی خواهم که آلفاگو الگوی بازی من را کپی کند و از من یاد بگیرد”.
این احساسات زمانی که لئی سدول ۳۳ ساله که نفر ۹ام برترین های بازی گو است، از آلفاگو شکست خورد. این پیروزی، برای هوش مصنوعی دستاورد بزرگی محسوب می شود.
هر چند که Ke بازیکن دان ۹ام است و در حال حاضر نیز نفر اول رده بندی جهانی است( اوایل امسال بود که در راه قهرمانی سدول را شکست داده بود)، این بازیکن کره ای، راجر فدرر بازی گو است و بنا به تجربیاتی که دارد برای مرحله ی نهایی مسابقات دیپ مایند انتخاب شده بود. او الان این فرصت را دارد تا ثابت کند که تنها حرف نمی زند و اعتبار خود به عنوان بهترین بازیکن گو را ادامه دهد.
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا