اخبار

واحد پردازنده PlayStation VR، باعث افزایش قدرت پلی استیشن ۴ نمی شود

سونی در چند ماه گذشته، از انتشار اطلاعات بیشتر درباره واحد پردازنده اکسترنال هدست واقعیت مجازی PlayStation VR سر باز می زد اما در همایش GDC امسال، ژاپنی ها بالاخره درباره این دستگاه صحبت کردند. به گفته سونی، پردازنده اضافه به قدرت پلی استیشن ۴ نمی افزاید و عملکرد آن را بهبود نمی بخشد.
 
کریس نوردن، مهندس ارشد سونی در مصاحبه اخیر خود گفته که واحد پردازنده PlayStation VR در نقش یک CPU یا GPU اضافه عمل نمی کند و قطعا، ارتباطی هم با ارتقای سخت افزاری پلی استیشن ۴ ندارد. نوردن توضیح می دهد که پلی استیشن ۴ بدون نیاز به یک سخت افزار جانبی، قادر به اجرای بازی ها با فرکانس ۱۲۰ هرتز است و البته، پردازنده اضافه اصلا در دسترس توسعه دهندگان قرار ندارد.
 
اما با توجه به این اوصاف، واحد پردازنده PlayStation VR دقیقا چه نقشی در روند نمایش بازی روی هدست واقعیت مجازی  سونی ایفا می کند؟ پیش از هر چیز، واحد مورد بحث قرار است پردازش صدای سه بعدی را بهبود ببخشد. با کمک این تکنولوژی که در داخل هدست قرار داده شده، توسعه دهندگان دیگر لازم نیست که صدای محیط را براساس جهت نگاه گیمر تعیین کنند. بلکه خیلی راحت، صدایی خاص را در نقطه ای از محیط بازی واقعیت مجازی قرار می دهند و صدا براساس حرکات سر گیمر، از جهات مختلف پخش می شود.
 
نوردن می گوید که این تکنولوژی، در بسیاری از هدست های واقعیت مجازی فعلی وجود دارد اما سونی برخی از فناوری های خود را برای بهبود آن به کار بسته که تجربه ای باورپذیرتر برای گیمر به ارمغان می آورد. برای مثال، می توان میزان فاصله از منبع صوتی و جهت قرارگیری آن را به راحتی تشخیص داد. وی هم چنین افزوده که خروجی صدای تدارک دیده شده برای هدست، تنها از جک هدفون ۳٫۵ میلی متری خود هدست پشتیبانی می کند.
 
علاوه بر این، واحد پردازنده به پلی استیشن ۴ اجازه خواهد تا به صورت همزمان قادر به نمایش دو تصویر از دو خروجی مختلف باشد. به عنوان توضیح بیشتر، واحد پردازنده امکان نمایش همزمان تصویر یک بازی روی تلویزیون و هدست پلی استیشن را فراهم می آورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا