اخبار

وان ام ۹ کمر اچ تی سی را شکست : پایین ترین ارزش سهام در ۱۰ سال گذشته

طی ۱۰ سال گذشته هیچگاه کمپانی اچ تی سی چنین حال و روزی را نداشته است.پرچم دار جدید این شرکت یعنی گوشی موبایل اچ تی سی وان ام ۹ آنقدر ضربه مالی به این کمپانی وارد کرده که مدیران HTC این روزگار را هیچوقت فراموش نخواهند کرد.ارزش سهام این کمپانی روز به روز در حال کم شدن است تا جایی که اکنون ارزش سهام این شرکت با ارزش آن در سال ۲۰۰۵ برابری می کند !

داستان از فروش ناموفق گوشی جدید این کمپانی یا همان HTC One M9 شروع شد.محصولی که نه تنها پیشترفتی در آن دیده نمی شد ، از مشکلاتی همچون طراحی تکراری ، گرم شدن بدنه ، عمر کم باتری و کیفیت پایین دوربین هم رنج می برد.مشکلات فنی که اچ تی سی ادعا کرده در آپدیت جدید این گوشی آنها را رفع کرده است !
چند روز پیش مدیران کمپانی اچ تی سی رسما از سهام داران این شرکت بابت کاهش ارزش سهام و فروش ناموفق پرچم دار امسال این شرکت عذر خواهی کردند.آنها خوب می دانستند که سهامدارن این کمپانی چه ضرر بزرگی را متحمل شده و بسیار خشمگین هستند.
حالا مدیران و سهامداران اچ تی سی بدترین وضعیت این شرکت را در ۱۰ سال گذشته تجربه می کنند.روز گذشته در بازار بورس تایوان هر سهم کمپانی اچ تی سی معادل ۲.۴۴ دلار آمریکا معامله شد.این درحالی است که درست یک روز قبل از عرضه گوشی اچ تی سی وان ام ۹ به بازار ارزش هر سهم این کمپانی ۴.۵۹ دلار قیمت گذاری شده بود.با این حساب از زمان عرضه وان ام ۹ به بازار در ۲۱ مارس (ابتدای فروردین ماه) تا به امروز ارزش سهام کمپانی اچ تی سی با ۴۷٪ کاهش روبرو بوده است.این درحالی است که یکی تحلیلگران موسسه مورگان استنلی با نام جزمین لو معتقد است که در روز های آینده که ارزش سهام این کمپانی کمتر هم خواهد شد.

انتظار می‌رود درآمد سه ماهه دوم این کمپانی حدودا به ۳۳ میلیارد دلار تایوان برسد که نسبت به پیش‌بینی آنها در ۲۸ آوریل (بین ۴۶ تا ۵۱ میلیارد دلار تایوان) به شکل محسوسی پایین‌تر است.

چند روز پیش در خبر ها داشتیم که تحلیلگران اقتصادی پیش بینی ضرری ۲۵۷ تا ۲۹۱ میلیون دلاری برای این شرکت دارند.همچنین گزارش شده که درخواست تولید قطعات مورد نیاز برای تولید گوشی اچ تی سی وان ام۹ با ۳۰ درصد کاهش روبرو شده است.
به گفته مسئولین رده بالای کمپانی اچ تی سی ، این شرکت تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ یک محصول قدرتمند جدید را به بازار عرضه خواهد کرد.این گوشی که HTC از آن به عنوان ” قهرمان ” جدید این شرکت یاد می کند ، قرار است بلیط خروج این شرکت از بحران باشد.نظر شما در این مورد چست ؟

گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا